Cea mai mare aeronavă a lumii decolează în 2014. Poate porni o revoluţie în transporturile pe calea aerului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Celei mai mari aeronave din lume i se pregăteşte debutul anul acesta. E un hibrid între un dirijabil, un elicopter şi un avion, iar creatorii cred că acesta e viitorul transporturilor.

Compania Hybrid Air Vehicles lucrează la cea mai mare aeronavă din lume pe care vor s-o lanseze până la finalul acestui an. E un dirijabil care va putea transporta câte 50 de tone o dată şi poate sta în aer aproape trei săptămâni. Aeronava a fost denumită „Airlander“ şi va avea o lungime de 119 metri, conform „The Telegraph“. Spre comparaţie, un stadion de fotbal are între 90 şi 120 de metri. Dirijabilul este gândit de creatori drept un mijloc de transport foarte bun în zonele în care nu pot ateriza avioanele, iar elicopterele nu pot căra la fel de mult. În plus, Airlander poluează şi mai puţin decât celelalte aeronave, iar compania susţine că va fi capabil să zboare de pe pământ, apă, deşert sau gheaţă.

Până la Airlander 50, HAV are aeronave mai mici pe care le comercializează şi estimează că anul acesta va construi şi livra între 600 şi 1.000 de unităţi. Planul companiei este să înlocuiască elicopterele şi avioanele cu astfel de transportoare. Despre Airlander 50 susţine că are un consum de patru ori mai mic decât al unui avion care ar putea căra aceeaşi greutate, iar în ţări ca Franţa, Statele Unite ale Americii, Rusia şi Australia are deja acorduri încheiate.

Dirijabilul „burghezilor“

Pe lângă eficientizarea transporturilor şi reducerea poluării, HAV se orientează şi spre nişa oamenilor bogaţi. Hibridul „de lux“ va fi un model dotat cu piscine sau va fi adaptat călătoriilor în junglă şi supravegherii balenelor, în funcţie de cerinţele cumpărătorilor. „Aceste aeronave fac ceva ce altele nu pot. Le poţi folosi, datorită autonomiei lor, pentru comunicaţii sau să urmăreşti evenimente sportive. Pot fi folosite şi de către armată“, susţine Chris Daniels, directorul de comunicare al HAV. „În loc să ai un elicopter zgomotos pentru poliţie şi care poate sta în aer o perioadă limitată de timp, aceste dirijabile pot fi menţine în zbor foarte mult timp“, completează acesta. Compania vinde în prezent cu circa 36 de milioane de euro un dirijabil creat pentru comunicaţii.

Recent, HAV a primit 3 milioane de euro de la guvernul Marii Britanii pentru a-şi continua cercetările în domeniul eficientizării consumului de energie. „Suportul guvernului a arătat că avem potenţial să rezolvăm una dintre problemele industriei aerospaţiale, şi anume crearea unei aeronave care să funcţioneze zile întregi, de-a lungul a mii de kilometri şi fără nevoia de realimentare ori nevoia unui aeroport“, declară Stephen McGlennan, director executiv HAV.

Astfel de aeronave sunt o ameninţare pentru avioane şi elicoptere, dar Daniels spune că nu vor încerca să înlocuiască şi sistemul clasic de transport cu trenul. El afirmă că în foarte multe zone din Africa sau chiar Canada se pot dovedi utile aceste aeronave hibrid. „Schimbările climatice stimulează Canada să găsească alternative la mijloacele actuale de transport, în multe zone din Africa există probleme cu privire la siguranţă, iar aceasta ar putea reprezenta rezolvarea“, menţionează Daniels.

Află mai multe: 

Elicopterul cu trei elice va schimba în viitor transporturile militare şi civile

Revoluţia transportului cu drone: între visul nebun al Amazon şi realitate

Amazon vrea o revoluţie în comerţ: promite drone care să livreze produse în mai puţin de 30 de minute

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite