Bolile Alzheimer şi Parkinson ar putea fi vindecate cu ajutorul laserelor

Doctorii ar putea să depisteze mai repede formaţiunile de proteine care provoacă Alzheimer FOTO Shutterstock

Cercetătorii suedezi şi cei polonezi au făcut o descoperire care ar putea veni în ajutorul persoanelor care suferă de Alzheimer, Parkinson sau alte boli similare, potrivit The Verge.

Oamenii de ştiinţă de la Universităţile Chalmers (Suedia) şi Wroclaw (Polonia) spun că descoperirea lor le-ar putea permite doctorilor să îi ajute pe pacienţi fără să fie nevoie de tratamentele chimice folosite în prezent şi fără a atinge ţesutul de creier sănătos.

S-a descoperit că agregările de proteine care provoacă bolile pot fi depistate cu ajutorul unor lasere.

„Am găsit o metodă cu totul nouă de a depista aceste formaţiuni, cu ajutorul laserelor. Nimeni nu a mai vorbit de folosirea luminii pentru vindecarea acestor boli până acum“, a declarat Piotr Hanczyc, de la Universitatea de Tehnologie Chalmers.

Pentru a înlătura agregările de proteine dăunătoare, doctorii ar putea folosi un tratament fotoacustic.

Pe lână Alzheimer şi Parkinson, tehnica ar putea vindeca şi boala Creutzfeldt-Jakob, cunoscută şi sub numele de boala vacii nebune.

Tratamentele chimice folosite acum pentru tratarea acestor boli sunt foarte dăunătoare pentru organismul pacientului.  Aproape 500.000 de români sunt diagnosticaţi cu boala Alzheimer, afecţiune cunoscută şi ca boala uitării. În cazul acestei patologii, incidenţa şi prevalenţa cresc puternic odată cu vârsta.

Hai să discutăm, ne găseşti pe Facebook - Tech Adevărul