Lupta electorală s-a mutat pe Facebook. USL are avantaj în faţa ARD

0
Publicat:
Ultima actualizare:
USL este în faţa ARD în ceea ce priveşte notorietatea membrilor săi pe Facebook.
USL este în faţa ARD în ceea ce priveşte notorietatea membrilor săi pe Facebook.

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început, dar nu se mai desfăşoară doar la televizor sau pe străzi, prin afişe ori materiale de promovare. Internetul a devenit noul mediu în care politicienii caută să se afirme. De la Ponta la Băsescu şi de la ARD la USL, lupta politică de pe Facebook adună mii de fani. Reali sau mai puţin reali, tineri sau bătrâni.

Cea mai populară pagină de pe Facebook este cea oficială a susţinătorilor lui Traian Băsescu. Aceasta are aproape 210.000 de like-uri, însă doar puţin peste 9.000 de oameni sunt activi. În medie, preşedintele României a obţinut peste 1.000 de like-uri per mesaj publicat. Cea mai bună săptămână a acestei pagini s-a înregistrat în iulie, lună în care preşedintele a fost suspendat din funcţie.

traian basescu pagina facebook like

Traian Băsescu a mai avut şi o pagină creată după suspendare. Aceasta se numeşte „Eşti supărat pe Băsescu. De ce?“. Însă, odată cu referendumul din 29 iulie, pagina a fost abandonată. Ultimele cifre indică peste 26.000 de like-uri, dar doar 111 utilizatori mai sunt activi.

Alianţa USL şi prezenţa liderilor acesteia pe Facebook

Crin Antonescu, preşedintele PNL şi copreşedinte USL, are aproape 32.000 de like-uri pe pagina sa, iar peste 6.000 de utilizatori sunt activi. În ultima perioadă, echipa care se ocupă de această pagină a publicat fotografii din campania lui Antonescu şi articole de pe site-ul lui. Cei mai mulţi utilizatori care îi apreciază pagina au între 25 şi 34 de ani. Şi pentru acesta, cea mai populară săptămână a fost în iulie, odată cu suspendarea lui Traian Băsescu.

Victor Ponta, premierul României şi copreşedintele USL, a strâns peste 56.000 de like-uri şi susţinătorii acestuia sunt mai activi, cifra lor ajungând la aproape 10.000. În mare, conţinutul paginii este asemănător celui de la Antonescu, imagini din campanie şi diverse mesaje pentru susţinătorii săi, dar cei care o administrează semnează „Echipa VP“.

victor ponta facebook pagina

La pagina premierului sunt şi două detalii surprinzătoare. Primul, şi cel mai semnificativ, este faptul că cei mai mulţi utilizatori au între 13 şi 17 ani. Apoi, cea mai activă săptămână a fost la începutul lui februarie, şi nicidecum în iulie sau când a fost numit premier.

Sorin Oprescu, primarul Bucureştiului, are o pagină cu peste 44.000 de like-uri, însă cifra utilizatorilor activi se poziţionează la puţin peste 1.000. Posturile sunt despre realizările primarului şi despre evenimentele la care va fi prezent. Chiar şi coperta paginii este un colaj cu unele dintre cele mai semnificative proiecte din Bucureşti finalizate în timpul mandatului său.

Candidatul Gabriela Firea sau cum să treci de la 0 la 80.000 peste noapte

Printre oamenii celebri din USL se numără şi Gabriela Vrânceanu Firea, candidat al USL Ilfov pentru Senat. Aceasta, pentru a-şi asigura un număr consistent de like-uri, şi-a transformat profilul personal în pagină de Facebook. Astfel, conform mesajului publicat în 14 noiembrie, din 5.000 de prieteni şi 80.000 de abonaţi, pagina sa a căpătat aproximativ 81.000 de fani. Iar aceştia au vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani.

gabriela vranceanu firea facebook pagina

Transformarea profilului este permisă de Facebook, a fost implementată la începutul anului, dar cifrele sunt puţin diferite de cum ar trebui să fie. Cei de la Facebook au spus că toţi oamenii din profil, abonaţi şi prieteni, sunt transformaţi în fani. Astfel, în cazul Gabrielei Firea ar însemna că 4.000 de oameni n-au mai apreciat-o după ce profilul a devenit pagină. Dar asta nu se reflectă în graficul Facebook şi nici pe facebrands.ro, unde apare că doar 51 de fani s-au dezabonat.

Desigur, nu se poate stabili nici dacă a cumpărat like-uri sau dacă a folosit un alt instrument de generare a acestora, dar creşterea rămâne spectaculoasă. Din 14 noiembrie şi-a creat un profil nou, care numără până acum peste 90 de abonaţi şi peste 90 de prieteni.

ARD şi membrii săi stau mai prost pe Facebook

Mihai-Răzvan Ungureanu este copreşedinte ARD, iar pagina acestuia are peste 7.000 de like-uri. Mult mai puţin decât cei de la USL, dar implicarea este mai mare, raportată la numărul fanilor. Astfel, sunt activi aproximativ 2.600 de utilizatori, iar cei mai mulţi au între 25 şi 34 de ani. Pe pagină sunt publicate fie articole din presă sau conferinţe la care apare MRU, fie luări de poziţie ale copreşedintelui ARD faţa de acţiunilor rivalilor politici.

Mihail Neamţu, candidatul ARD pentru Camera Deputaţilor, are aproape 4.000 de fani. Peste 5.800 sunt activi. Publicul acestuia cel mai popular are între 25 şi 44 de ani. Echipa lui Neamţu are o abordare diferită de a celorlalţi candidaţi, dar în concordanţă cu ideea de social media: generează virale. Astfel, pe pagina acestuia sunt distribuite citate, idei scurte din programul său sau fotografii pe care oamenii sunt mai predispuşi să le distribuie.

Vasile Blaga nu are pagină de Facebook, dar site-ul vasileblaga.ro a fost actualizat, designul foloseşte culorile ARD, dar nu prea există interes. Afişările nu totalizează mai mult de 50 per material. Singurele forme de contact sunt formularul de pe site şi adresa de mail.

În SUA, învingătorul Obama ia totul, învinsul Romney pierde pe linie

În urma alegerilor recente din Statele Unite ale Americii, Barack Obama a fost ales pentru a doua oară preşedinte, în timp ce Mitt Romney îşi pierde constant fanii pe pagina oficială de Facebook.

Barack Obama are peste 33.000.000 de fani, 8.000.000 activi. Însă numărul susţinătorilor creşte constant, fapt vizibil la fiecare reîmprospătare a paginii. În tabăra cealaltă, Romney îşi pierde susţinerea oamenilor pe cât de repede creşte Obama. Deocamdată are puţin peste 12.000.000 de fani, cu 1.890.000 activi.

Diferenţele dintre cei doi se văd şi la grupa de vârstă în rândul căreia sunt populari. Astfel, susţinătorii lui Obama au între 18 şi 24 de ani, în timp ce Romney este mai îndrăgit de către cei între 34 şi 54 de ani.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite