Pentru că, aşa cum zicea şi Robin Sharma, odată ce te îndrăgosteşti de o viziune, este imposibil să renunţi.

Comerţul pe Facebook este precum Tărâmul lui Oz. O ţară fantastică, o însăilare de imagini frumoase, promiţătoare, dar pavate la fiecare pas cu provocări şi primejdii. Nu puţini sunt cei care desfiinţează comerţul pe Facebook, invocând motivul că, într-un mediu în care lumea doreşte să socializeze, este inadecvat să încerci să vinzi ceva. E ca şi cum la o cină cu prietenii i-ai pune la un moment dat să-şi scoată portofelul, iar tu să începi să le vinzi jucării, pantofi, telefoane sau mai ştiu eu ce. E scandalos, nu-i aşa? În acest caz, trebuie să fii un adevărat vrăjitor ca să ştii cum să o învingi pe Vrăjitoarea cea rea şi să creezi o lume fantastică  în care oamenii socializează şi fac cumpărături în acelaşi timp.

TheShopPage pune în funcţiune ştiinţa şi arta deopotrivă pentru a crea o experienţă inedită de cumpărături pe Facebook.

Cine este Vrăjitorul din Oz şi care este magia lui

TheShopPage este o platformă interactivă de comerţ pe Facebook cu ajutorul căreia brandurile şi comercianţii îşi pot lansa propriul magazin pe pagina de fani, astfel încât clienţii pot achiziţiona produsele rapid şi uşor direct pe Facebook. Compania a fost fondată în anul 2011 de către un tânăr român, Iulian Drăgan, care a dezvoltat platforma alături de o echipă de programatori. TheShopPage pune în funcţiune ştiinţa şi arta deopotrivă pentru a crea o experienţă inedită de cumpărături pe Facebook.  Se diferenţiază de orice alt magazin online prin design şi funcţionalităţi specifice ce duc la o formulă unică, prin care un astfel de magazin poate fi administrat cu mare uşurinţă de către oricine. După cum Iulian Drăgan, CEO TheShopPage, declară pentru Forbes România: „Numele platformei este TheShopPage, dar îi mai spunem «ebay+zynga pe steroizi», deoarece am elaborat funcţii interactive şi de gamificaţie integrate în contextul e-commerce-ului."

FOTO TheShopPage

De curând, TheShopPage a participat la Webit Istanbul (6-7 noiembrie 2013) ca fiind singurul startup românesc selectat din peste 834 de companii candidate la Global Webit Congress Startup Challenge. Congresul Webit este un eveniment global dedicat industriei digitale, tehnologice şi de telecomunicaţii, iar anul acesta a găzduit peste 8000 de invitaţi din 100 de ţări şi 250 de speakeri. „Participarea la Webit a venit ca o recunoaştere a celor trei ani investiţi în realizarea platformei TSP. O adevărată provocare şi o şansă unică de a ne crea vizibilitate în rândul celor mai importanţi jucători din lumea digitală”, a declarat Iulian Drăgan, CEO TheShopPage. Mai mult decât atât, pe data de 30 octombrie, Iulian Drăgan a fost invitat la o întâlnire cu Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene, alături de ministrul Dan Nica şi alţi întreprinzători. În cadrul acestei întâlniri au fost dezbătute subiecte importante precum provocările pe care le-a întâmpinat TheShopPage până în momentul de faţă, dar şi modalităţile prin care Comisia Europeană poate susţine cât mai eficient startup-urile româneşti.

Cum funcţionează vraja, nu vrăjeala

Cu riscul de a suna precum Oana Pellea, vraja stă cu adevărat în lucrurile simple. Într-o lume mult prea complicată, s-a ajuns la paradoxul ca, în ciuda creşterii gradului de sofisticare a cererii, simplitatea să fie la mare preţ. Robin Sharma însuşi susţine că simplitatea este semnătura geniului. TheShopPage cucereşte prin designul simplu, curat, minimalist şi atractiv, susţinut de o utilizare facilă de către clienţii săi.

M-am decis să încerc platforma pe propria-mi piele şi mi-am creat astfel  un magazin de test pe facebook.com/TSPmall. Aşadar, cei trei paşi ai vânzătorului sunt:

Pasul 1 - Launch shop: Acest buton m-a dus direct în consola de administrare, după ce mi-au fost cerute două permisiuni de către Facebook, necesare pentru crearea contului.

Pasul 2 - Create your shop: Aici mi-au fost solicitate detaliile magazinului precum nume, categorie, monedă, ţări de livrare, metoda de plată. După ce am completat toate câmpurile, am apăsat butonul "Create shop". Tot în cadrul acestui pas a trebuit să dau click pe "Add your shop to one of your fan pages" şi s-a deschis un meniu în care am selectat pagina pe care doresc să lansez magazinul.

Pasul 3 - Add products: Am adăugat detaliile referitoare la produs (categorie, nume, stoc, descriere, preţ şi livrare), iar la final am încărcat imaginile.

După acest ultim pas, produsele se trimit pentru aprobare către echipa TheShopPage, iar în urma validarii acestora, sunt vizibile în magazin la scurt timp. Atât de simplu sau mai bine zis, Făt-Frumos se dădu de 3 ori peste cap şi într-un magazin online se transformă.

FOTO TheShopPage

 Cumpărătorul, la rândul său, trebuie să treacă prin câteva etape pentru a achiziţiona un produs. Primul pas pentru accesarea magazinului pe Facebook: click pe "Go shopping" pe pagina de fani. Pasul doi - alegerea produsului, iar ultimii paşi presupun parcurgerea etapelor  procesul de checkout: completarea câmpurilor  Address, Shipping, Payment şi în final confirmarea plasării comenzii. Spor la cumpărături!

 

           

FOTO TheShopPage

Şi totuşi, cine este Vrăjitoarea cea rea?

Chiar şi în lumea f(antastic)-commerce-ului, pavată cu cărămizi de culoarea aurului, există atât zâne, cât şi vrăjitoare, iar drumul către reuşită nu este deloc uşor. Companii mari precum Gamestop, J.C. Penney, Gap, Nordstrom şi-au închis magazinele de pe Facebook, potrivit Bloomberg. Utilizatorii intră pe Facebook pentru a socializa, a se relaxa şi a se distra, a împărtăşi poze cu prietenii, chiar şi pentru a se informa, dar mai puţin pentru a face cumpărături. Mai mult decât atât, chiar dacă ar fi într-o dispoziţie de făcut cumpărături, multe persoane sunt sceptice când vine vorba de securitate şi privacy pe Facebook. E vorba despre un tipar de gândire şi comportament ce cu greu poate fi modificat, iar aici foarte multe companii eşuează.

Marea provocare se rezumă astfel la ştiinţa şi arta de a crea o experienţă de cumpărături cât mai simplă, personalizată şi plăcută utilizatorului de Facebook, dar şi menţinerea climatului de socializare. În definitiv este o muncă demnă de Vrăjitorul din Oz. Acesta trebuie să le ofere clienţilor săi toate elementele la un loc: creier (informaţiile necesare pentru a-i convinge să ia decizia de a da o şansă comerţului pe Facebook), curaj (acel imbold de a risca şi de a experimenta în ciuda prejudecăţilor) şi inimă (satisfacţia că au luat decizia cea bună şi sentimentul de mulţumire).  

„Nu mă sperie provocarea, mi-am asumat-o”, afirmă Iulian Drăgan. „Dacă cineva îmi spune că nu există unicorni, mâine o să construiesc o aplicaţie şi o să-i dovedesc că se înşeală. E vorba de a avea viziune şi de a-i face şi pe ceilalţi să creadă în ea”, mai adaugă acesta.

Testimoniale

Mi-am făcut propriul magazin pe Facebook prin TheShopPage foarte rapid. Nu-mi vine să cred cât de simplu este. Şi cel mai important: nu mă costă nimic! Am recomandat platforma tuturor cunoscuţilor. Merită!” - Diana Groza, Diahandmade

La invitaţia lui Iulian Drăgan (fondatorul TheShopPage), am încercat TheShopPage pe exemplul pe care mi l-a arătat. Între timp, am încercat să mai vad şi alte magazine virtuale pe Facebook, unele ale unor vedete cunoscute. Trebuie să spun că TheShopPage ar face ca acele magazine să arate mult mai bine, cu o funcţionalitate îmbunătăţită. Sper ca TheShopPage să fie adoptat de cât mai multi useri care operează magazine online pe Facebook. Estetica şi uzabilitatea contează, chiar şi pe Facebook." - Mircea GoiaRomanianStartups.com

TheShopPage este varianta perfectă pentru a vinde direct pe Facebook. În doar câţiva paşi mi-am creat magazinul online, fără să am nevoie de ajutorul unui programator sau fără să fie nevoie să am cunoştinţe tehnice. TSP e atractiv, atât din punctul de vedere al design-ului, cât şi al modului de funcţionare, atât pentru mine ca vânzător, cât şi pentru clienţii mei.” - Cristian Dobrinoiu, Cartea de Lectură

„Platforma TSP pentru magazinul nostru online reprezintă cel mai bun sprijin avut până acum având în vedere că împreună cu ei îmbinăm utilul cu plăcutul şi promovarea produselor noastre se face mult mai uşor. Platforma TSP este foarte uşor de administrat şi foarte benefică pentru magazinele online. Modalitatea de promovare fiind cea mai accesibilă pentru persoanele care folosesc internetul şi mai ales reţeaua de socializare Facebook!” - Vlad Dumitru Plăcintă, salveazaoinima.ro