Singura stare de urgenţă la Facebook a fost cauzată de Google în 2011

Singura stare de urgenţă la Facebook a fost cauzată de Google în 2011

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, era îngrijorat de Google+. FOTO Facebook/Mark Zuckerberg

În iunie 2011, Google lansa o nouă reţea socială prin care să concureze cu Facebook. A fost un eşec, dar pentru Facebook n-a părut aşa în urmă cu cinci ani.

Google are un şir consistent de pierderi când vine vorba de reţele sociale, dar Google+ părea să aibă ceva mai multe şanse. Avea un layout interesant, modern, oferea alternative serviciilor Facebook şi devenea contul comun pentru toate serviciile companiei. Totuşi, n-a fost un succes, dar, în iunie 2011, când a fost oficial lansată, Mark Zuckerberg a văzut-o drept o problemă imensă.

Dat fiind ecosistemul foarte mare al Google, reţeaua socială a căpătat rapid utilizatori, majoritatea fiind forţaţi să treacă la un cont pe aceasta. Nu este astfel de mirare că Mark Zuckerberg a perceput noul serviciu drept cea mai mare ameninţare din istoria Facebook. Reacţia sa a fost una cât se poate de puternică, potrivit unui fost angajat Facebook, după cum informează Playtech.

Zuckerberg a declarat „Lockdown“ (trad.: „stare de urgenţă“), când niciun angajat Facebook nu avea voie să părăsească clădirea companiei în perioada stabilită pentru o aşa fază. Acestea sunt fapte menţionate de Antonio Garcia Martinez în cartea sa.

„Probabil te întrebi cum a fost anunţată starea de urgenţă. Cu toţii am primit un mail la ora 1.45 după-amiază, în ziua în care a fost lansat Google+, în care ni se spunea să ne adunăm în jurul Acvariului, cubul cu pereţi din sticlă unde este biroul lui Zuckerberg“, notează Martinez. Discursul directorului era menit să le atragă atenţia angajaţilor asupra situaţiei stârnită de concurenţă şi urma o etapă în care mai mulţi oameni aveau să testeze Facebook şi Google+ pentru a vedea care este mai bun şi cu ce anume. Orice lucru pierdut de o compania era câştigat de cealaltă. Totuşi, cinci ani mai târziu, Facebook are aproape 1,65 miliarde de utilizatori şi din Google+ au fost luate bucăţi transformate în alte produse.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: