La 26 de ani este plătit cu 27,5 milioane de dolari pe an să rămână la Yahoo

0
Publicat:
Ultima actualizare:
David Karp este cel mai nou milionar în dolari din Silicon Valley FOTO Fast Company
David Karp este cel mai nou milionar în dolari din Silicon Valley FOTO Fast Company

Fondatorul Tumblr, David Karp, este plătit de Yahoo cu 81 milioane de dolari pentru a rămâne la companie, după achiziţia de acum câteva săptămâni.

Karp, ultimul copil-vedetă din Silicon Valley, va fi plătit de Yahoo cu 81 de milioane de dolari pentru a rămâne la firmă şi a continua munca, din funcţia sa de CEO la Tumblr. Aceşti bani sunt împărţiţi în 41 de milioane de dolari în acţiuni şi 40 de milioane de dolari cash. Astfel, el va avea un beneficiu de 27,5 milioane de dolari pe an.

Pe lângă aceşti bani, el primeşte şi 29 de milioane de dolari în acţiuni restricţionate.

În momentul când Yahoo a cumpărat reţeaua sa de blogging, David Karp avea o firmă profitabilă şi cu bani în conturi. Din 2007, Tumblr a strâns investiţii de 125 de milioane de dolari şi avea 16,6 milioane de dolari cash în momentul achiziţiei.

Dacă Yahoo nu ar fi cumpărat Tumblr, David Karp ar fi fost nevoit să apeleze din nou la o rundă de finanţare. Partea de publicitate de pe site era încă incipientă şi avea 175 de angajaţi.

Povestea lui David Karp

În vara în care a împlinit 15 ani (este născut pe 6 iulie), Karp era în practică la Fred Seibert, antreprenor media şi producător TV. Atunci, părinţii săi şi-au dat seama că el apreciază mai mult munca decât şcoala. „Îmi amintesc foarte bine: au venit în camera mea şi m-au întrebat «Există vreun profesor care să te încânte?»“, a fost întrebarea lor. El le-a spus că niciodată nu se ştie când ceva devine de interes, dar acest răspuns i-a convins pe ei să-l lase să-şi continue munca acolo.

În câţiva ani, el a ajuns să creeze site-uri pentru magazinele din cartier datorită cunoştinţelor acumulate în vremea stagiului de practică. Apoi, Karp a devenit vânzător într-un magazin Apple şi la compania Tekserve. Mai târziu a devenit şef de produs la Urbanbaby, un blog despre părinţi şi copii, iar munca propriu-zisă o făcea de acasă. În 2006, a trecut prin prima tranzacţie de succes: CNET a cumpărat Urbanbaby şi el a primit câteva sute de mii de dolari.

Pasul cel mare l-a făcut în 2005, când a fondat compania Davidville şi a închiriat spaţiu pentru birouri de la Fred Seibert, primul său angajator. Atunci a apărut ideea Tumblr şi se dorea a fi o metodă uşoară pentru oricine de a începe un blog şi de a-l umple cu texte, poze şi videoclipuri. „Era vorba de exprimare nelimitată, neîngrădită, o privire prin ochii autorului“, a declarat Karp. Tumblr a fost creat în mare parte într-o perioadă de două săptămâni din 2006, între două contracte, iar în februarie 2007 a debutat. A colaborat la acesta cu Marco Arment.

În toamnă lui 2012, Yahoo! a devenit interesată de Tumblr şi au început discuţiile între cele două companii. Karp a afirmat că cea mai grea întrebare pe care Mayer i-a adresat-o a fost despre cum vor putea face bani din publicitatea vândută pe telefoanele mobile, acolo unde Tumblr se bucură de popularitate, creşte de trei ori mai repede decât pe web.

Apoi, a venit finalizarea tranzacţie din primăvară, iar el a primit aproximativ 250 de milioane de dolari din suma de 1,1 miliarde pentru Tumblr. „Este o situaţie ridicolă în care să te regăseşti la 26 de ani“, a afirmat Karp la finalul interviului cu Alexandra Wolfe de la „The Wall Street Journal“, referindu-se la averea sa şi statutul său.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite