A trecut peste un deceniu de când lucrez cu artişti, creatori, vedete, influenceri în Social Media. Dacă e o întrebare pe care o primesc mereu acum, ca şi atunci, asta e legată de Bani. Cât costă să lucrezi cu influencerul X? Cât e bugetul unei campanii cu influenceri de pe Instagram? Câţi bani se fac în online?

„Halatul, cât e halatul? Cât e domne halatul?”

Ca să putem răspunde, ne-am apucat să „săpăm”. E dificil să dai un răspuns unic, atoatecuprinzător. Ca de fiecare dată când întrebarea este complexă, răspunsul începe cu „depinde” (cc Chinezu). Depinde de tipul influencerului, de industrie şi nişă, de reţeaua socială, de ţară ş.a.m.d.

Aşa că am luat-o metodic :)

Am ales o reţea socială pentru început: Instagram.

Am ales 4 segmente de influenceri: nano (de la 1.000 la 5.000 de fani pe canalul respectiv), micro (5/000-20.000), middle (20.000-100.000), macro (100.000-1.000.000).

Am ales nu doar o ţară, ci două: România şi Bulgaria.

Şi ne-am pus pe treabă în iarna lui 2020. Săptămâna asta (mijlocul lunii martie 2021) am publicat în sfârşit rezultatele – un Studiu MOCAPP împreună cu partenerii noştri HypeAuditor: „Cât câştigă influencerii din România şi Bulgaria”

Disclaimer: Aceste statistici nu sunt finalul discuţiei despre costurile unui influencer din cele două ţări – E STARTUL DEZBATERII.

Şi dezbaterea e abia la început, pentru acest gen de statistici nu au fost până acum publicate.

Suntem în primăvara industriei Influencer Marketing şi lucrurile încă se încheagă. Încă suntem într-un metaforic Wild Wild West al industriei.

Dar facem paşi cu atenţie, iar transparenţa adusă de statistici este vitală pentru evoluţie.

Găsiţi toate detaliile despre Studiul MOCAPP & HypeAuditor aici.