Facebook Graph Search – noua generaţie de consumatori

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste tot în presă, pe bloguri, la TV şi chiar între amici, la cafele şi cheesecake-uri, se vorbeşte despre lansarea unui nou instrument al celei mai populare reţele de socializare, Facebook Graph Search, care practic le va permite brandurilor să aibă numai clienţi fericiţi.

Despre Facebook Graph Search s-a tot scris, un demo foarte interesant poate fi găsit aici. 

Ideea lui Zuckie este să îmbunătăţească conexiunile între utilizatori prin permiterea căutării după mai multe arii de interes (să spunem că vrei să cunoşti oameni care îşi caută un job prin intermediul BestJobs.ro, profită de reducerile de pe Zumzi.ro şi citesc Adevărul).

De ce clienţi fericiţi? Cel mai simplu, până acum, era ca brandurile să realizeze sondaje peste sondaje, analize calitative şi cantitative pentru a-şi da seama cum trebuie să comunice cu clienţii pentru a le putea îndeplini nevoile. Acum câmpul de cercetare s-a restrâns un pic, ce-i drept, tool-ul fiind valabil numai pentru cei care au un cont de Facebook. Însă ultimele date arată că, la nivel global, numărul utilizatorilor reţelei de socializare se apropie cu paşi repezi de 981 de milioane, în timp ce numărul românilor cu cont de Facebook depăşeşte 5 milioane, adică o rată de penetrare de 25%.

Statistici Facebook graph search

Bineînţeles, orice unealtă puternică este, ca în mitologie, bună sau rea, în funcţie de scopul în care este utilizată. În cazul în care Facebook Graph Search este un tool utilizat de către departamentul de marketing al companiei X, nu putem să ne aşteptăm decât la intenţii cuminţi. Adică brandurile le vor face pe plac şi mai bine clienţilor, celor care deja au bifat ‚Like“ la pagina oficială a companiei.

Studiu de caz

Noi nu am fost prea convinşi doar cu vorbele, aşa că am făcut o cercetare pe cont propriu. Am vrut să aflăm câţi dintre cei care sunt fanii celui mai mare mall online din Romania, Zumzi.ro, preferă activităţile sportive, mai ales schiatul, că tot suntem în plin sezon. Rezultatele chiar sunt mai mult decât interesante. Putem filtra informaţia, astfel încât zecile de pagini întoarse ca rezultate să ne arate o segmentare şi mai concludentă. Adică putem să împărţim cele câteva mii de persoane în funcţie de criteriile clasice de tipul sex, vârstă şi studii, sau putem merge cu segmentarea mai în profunzime, alegând utilizatorii în funcţie de statutul civil, limbile străine vorbite sau oraşele vizitate, acestea fiind numai unele dintre criterii.

Ok, ok, sună interesant, nu? Dacă vă activaţi Facebook Graph Search puteţi pierde câteva ore bune comparând interesele prietenilor din reţeaua voastră sau pentru a cunoaşte oameni care au aceleaşi pasiuni ca şi voi, (chiar dacă eraţi de părere că sunteţi singurii încă pasionaţi de…timbre!) dar trăiesc în alte emisfere.

Şi pentru că se apropie weekendul şi am tot adus vorba de sporturi specifice sezonului, avem câteva propuneri pentru o evadare în clăpari. Două nopţi la Predeal, cu micul dejun inclus, patru zile de vis la Săcele, în Braşov, pentru două persoane sau, dacă preferaţi să ieşiţi un pic şi din ţară, vă trimitem la schi în Bansko, în februarie. Şi astea sunt doar câteva dintre oferte.

Aşa că în cazul în care vreţi să mergeţi în gaşcă la munte activaţi-vă Graph Search, luaţi oferta la schi şi faceţi rost şi de câţiva prieteni noi, pe lângă experienţele memorabile!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite