Facebook: oamenii petrec mai mult timp pe reţea dacă mesajele sunt relevante

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fluxul de ştiri de la Facebook al ziarului „Adevărul“.
Fluxul de ştiri de la Facebook al ziarului „Adevărul“.

„Peretele“ de Facebook pe care sunt afişate mesajele prietenilor sau ale paginilor la care eşti abonat nu este niciodată asemănător cu al altcuiva cu care ai multe lucruri în comun. Şi asta, potrivit celor de la Facebook, se datorează algoritmului pe care îl foloseşte reţeaua socială, iar ideea principală este ca numărul posturilor care l-ar putea deranja pe utilizator să fie cât mai mic posibil.

Will Cathcart este responsabilul Facebook cu fluxul de ştiri şi cel care a detaliat paşii în care acesta este generat. În primul rând, primează modul în care utilizatorul a reacţionat, în trecut, la cel care a publicat mesajul. Apoi, contează reacţia altor utilizatori Facebook la mesajul publicat. Şi, în final, contează cum utilizatorul respectiv a reacţionat la mesaje asemănătoare în trecut, notează „GigaOM“.

Dar algoritmul acesta nu este fix, deoarece nici pe Facebook nu circulă mereu acelaşi tip de poveşti. „Lucrăm constant la îmbunătăţirea lui şi întrebările care contează sunt: «Putem intui mai bine ceea ce caută oamenii? Putem prevedea ceea ce nu vor să vadă sau la ce sunt mai puţin predispuşi să reacţioneze?»“, a mai spus Cathcart. Iar un conţinut cât mai potrivit duce la un timp mai lung petrecut pe Facebook., principalul obiectiv al oricărei reţele sociale, mai ales una cu peste un miliard de utilizatori.

Reprezentantul Facebook a zis că nici fluxul aceluiaşi utilizator nu arată la fel pe telefon şi pe PC. Iar asta pentru că nici conţinutul nu este acelaşi. De exemplu, pe dispozitivele mobile nu are rost să fie afişate mesaje către jocurile care nu pot fi accesate decât de pe versiunea web. Şi există deja un parteneriat între Android şi Facebook prin care pentru smartphone-uri pot fi recomandate aplicaţii din Play Store, dar în magazinul reţelei sociale.

Reţeaua socială are şi un mecanism de promovare a posturilor, dar dacă utilizatorul care apelează la acest serviciu nu are un istoric bun, banii nu-i vor aduce mai multă popularitate. Din septembrie, Facebook a început să ia măsuri contra posturilor care duc la reacţii negative sau sunt de tip spam. Astfel, fluxul este mai curat şi mai relevant pentru utilizator.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite