Facebook, un nou proces: un bărbat spune că reţeaua a promovat produse folosindu-se ilegal de numele său

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook nu pare să audă vocea utilizatorilor săi FOTO Reuters
Facebook nu pare să audă vocea utilizatorilor săi FOTO Reuters

Facebook a fost dat în judecată în SUA pentru că ar fi afişat faptul că unii utilizatori au dat Like la pagini pe care nici măcar nu le ştiau. Cazul nu e singular, mulţi utilizatori plângându-se uneori de acest lucru.

Un bărbat din Colorado susţine că Facebook le-a arătat prietenilor săi că ar fi dat Like la o anumită pagină de care nu ar fi fost niciodată interesant şi la care nu a apăsat butonul magic.

Procesul se desfăşoară în San Jose, potrivit "Fast Company", iar Anthony Ditirro spune că Facebook a înşelat utilizatorii în a crede că prietenii lor au dat Like la anumite pagini pentru a promova anumite produse. Pentru fiecare utilizator la care a ajuns acest mesaj, bărbatul cere cel puţin 750 de dolari despăgubi.

Utilizatorul de Facebook spune că reţeaua socială a invadat intimitatea oamenilor prin promovarea unor produse fără aprobarea lor, folosindu-se de recomandările sociale.

Sponsored Stories, la final

În primăvară, Facebook va renunţa la o formulă de marketing care i-a adus câteva probleme până acum. E vorba de celebrele sponsored stories care presupun că de promovarea unei pagini, în News Feed-ul altor utilizatori, este legat numele unui prieten care apreciază deja pagina. Reţeaua socială a decis să schimbe lucrurile, după ce în 2011 a fost dată în judecată pe motiv că încalcă intimitatea utilizatorilor, notează VentureBeat.

Facebook a ieşit din acel proces cu o înţelegere de 20 de milioane de dolari, dar în iunie 2013 a anunţat că lucrurile se vor schimba, în special în ceea ce priveşte sponsored stories. Mai mult, reţeaua socială le-a oferit utilizatorilor mai mult control asupra modului în care sunt afişate aceste mesaje, decizie care ar fi dus la pierderi de circa 100 de milioane de dolari în venituri.

„Sistemul de publicitate socială se va adresa audienţei pe care o urmăreşte cel care promovează şi nu vor mai fi folosite informaţiile nimănui, în contextul reţelei, pentru un anunţ pe care nu l-ar fi văzut şi în altă situaţie“, a declarat Facebook printr-un purtător de cuvânt.

Vi s-a întâmplat şi vouă să vă apară că aţi dat Like fără să o fi făcut? Spuneţi-ne povestea voastră pe Tech Adevărul. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite