Facebook are milioane de utilizatori de pe dispozitivele mobile, dar nu câştigă nimic din asta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook are aplicaţii dedicate pentru iPhone şi Android.
Facebook are aplicaţii dedicate pentru iPhone şi Android.

Tot mai mulţi utilizatori abandonează versiunea pentru calculatoare a Facebook, pentru cea de pe telefoane sau tablete. Aceasta este concluzia lunii iunie, perioadă în care 102 milioane de oameni au accesat reţeaua socială doar de pe telefoanele mobile. Însă asta nu se traduce direct şi într-o creştere a veniturilor Facebook.

Facebook are lunar 543 de milioane de vizitatori de pe dispozitivele mobile, din care 18,7% le folosesc doar pe acestea, fără a se autentifica de pe calculator. Aceste cifre reprezintă o creştere cu 23% faţă de luna martie, când 83 de milioane intrau doar de pe telefoane sau tablete, notează „TechCrunch”.

Această creştere nu înseamnă şi o veste bună pentru economia reţelei. Facebook câştigă bani din anunţurile pe care le afişează, dar prin dispozitivele mobile nu câştigă nimic, astfel încât asta s-ar putea transforma într-o pierdere masivă. Veniturile ar putea scădea la fel de repede ca preţul acţiunilor care au fost cotate recent la puţin peste 20 de dolari.

Facebook ar putea fi reţeaua care pierde bani, deşi numărul de utilizatori creşte, mai ales în ţările cu economii emergente. Brazilia a crescut cu 146%, ajungând la 54 de milioane de utilizatori, iar India a avut o creştere de 84% cu un total de 59 de milioane de oameni. În Statele Unite ale Americii însă creşterea a fost mai mică, de 10%, cu aproximativ 168 de milioane de utilizatori. La nivel mondial, Facebook a înregistrat o sporire cu 29% a numărului utilizatorilor.

Facebook, investiţii pentru creşterea veniturilor

Este cert că piaţa dispozitivelor mobile, mai ales cea smartphone-urilor şi tabletelor, se află într-o creştere accelerată, iar acesta este domeniul în care Facebook nu câştigă nimic încă. Asta în ciuda unor achiziţii încheiate la preţuri destul de mici, reţeaua cheltuind doar 24 de milioane de dolari pe patru companii: Tagtile, Clancee, Lightbox şi Karma. Cea din urmă este cea mai importantă, deoarece se ocupă cu comerţul electronic şi cu monetizarea serviciilor.

Versiunea de browser pe calculatoare a Facebook poate afişa până la şapte anunţuri pe pagină, dar pe dispozitivele mobile acestea încă nu au fost introduse, ci sunt prezente doar mesajele sponsorizate (Sponsored Stories). Totuşi, utilizatorii sunt de 13 ori mai predispuşi să dea click pe anunţurile de pe telefon, decât pe cele de pe site-ul principal. Şi asta se vede şi în mesajele sponsorizate, deoarece Facebook obţine un milion de dolari din acestea zilnic, iar 500.000 de dolari vin doar din click-urile de pe dispozitivele mobile.

Mai este un alt asepct de luat în calcul, şi anume faptul că pe telefon nu pot fi afişate la fel de multe mesaje ca în browser. Directorul financiar al Facebook, David Ebersman, a explicat că experienţa utilizatorilor pe reţea este cea mai importantă, iar aceasta ar fi afectată de un volum prea mare de articole sponsorizate sau anunţuri.

Un avantaj pentru Facebook ar fi piaţa tabletelor, unde ecranul mai mare permite alocarea unui spaţiu doar pentru anunţuri sau alte articole sponsorizate. Asta ar însemna ca pe smartphone-uri sau telefoane obişnuite să fie afişate cât mai puţine, iar pe dispozitivele mai mari să se ajungă la un număr apropiat de cel din browser.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite