Facebook, un an mai târziu: cele mai importante şi vizibile schimbări ale reţelei lui Zuckerberg

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La finalul anului 2012, Facebook arată şi funcţionează complet diferit de cum era acum un an. În decembrie 2011 abia ne obişnuiam cu ideea că reţeaua de socializare va avea un nou design, iar utilizatorii încă protestau.

Pe 8 august anul acesta, toţi utilizatorii Facebook din România au primit noul Timeline. Profilul nu este doar pur design, ci şi o combinaţie de aplicaţii şi setări pentru a îmbunătăţi prezenţa socială a cuiva.

Timeline obligatoriu

În septembrie 2011 Mark Zuckerberg prezentase profilul, punând accent pe introducerea aplicaţiilor şi pe faptul că putem să facem mai multe lucruri deodată pe platformă.

Timeline oferă posibilitatea utilizatori de a-şi împărtăşi mesajele publicate sau profilul într-un mod asemănător unei cărţi. Postările pe care aceştia le consideră importante pot fi marcate ca atare, iar altele pot fi ascunse, nu neapărat şterse. Zuckerberg a vorbit anul trecut, la lansarea Timeline, despre schimbările pe care le va aduce. „Milioane de oameni îşi spun poveştile vieţii zilnic, dar acestea dispar pe măsură ce apar altele noi. Astfel că am introdus Timeline, interfaţa care prezintă fiecare an din viaţă în modul dorit de utilizator”, a declarat fondatorul Facebook la evenimentul f8.

Părerile cu privire la Timeline sunt împărţite în două tabere: cei care vor şi cei care nu vor interfaţa. Primii au trecut voluntar la ea încă de la lansarea sau pe parcurs, pe când cei din urmă ar dori înlăturarea acesteia de pe reţea. Un lucru însă este cert, şi anume că Facebook se schimbă în mod constant, iar Timeline nu va dispărea prea curând.

Aplicaţiile au schimbat paginile

Odată cu implementarea noului profil Timeline, aplicaţiile realizate de terţi au luat având, iar multe pagini le-au implementat pentru a implica mai mult utilizatorii. De multe ori, aceste aplicaţii au dus şi la exagerări.

În acest moment, mai multe ziare din lume au aplicaţii prin care putem citi ştirile în interiorul Facebook şi le putem da share cu mai multă uşurinţă. Cu toate acestea, ele nu au atât de mare succes pentru că nu au conţinut diferenţiat şi nici nu sunt atât de schimbate faţă de site-ul original. Pe de altă parte, unele aplicaţii au adus o creştere uriaşă pentru unele pagini de Facebook.

Un material publicat în revista „The Industry“ anul acesta a arătat cum şi-a crescut traficul pagina de Facebook RTV.net. Folosind aplicaţia „Câte persoane sunt îndrăgostite de tine acum?“ ne invita să dăm like pentru a afla răspunsul la această întrebare complexă. De fapt, pagina la care dădeau like utilizatorii erau cea de la RTV.NET. Ei au ajuns în acest moment la peste 700.000 de utilizatori, iar în topul paginilor de Facebook realizat de facebrands.ro nici măcar nu sunt trecuţi la lista de Ştiri Generale sau Mass Media, ci la lista de Quizzuri.

Printre cele mai populare aplicaţii de la Facebook sunt Causes, pentru petiţii online, Mafia Wars, clasicul joc, Cafe World, Farmville, Birthday Calendar şi altele. Lista completă a celor mai populare aplicaţii poate fi găsită pe site-ul Digitial Trends.

Câţi dintre noi am ascultat însă muzică împreună cu prietenii noştri? Sau am folosit una dintre aplicaţiile de turism? Visul lui Mark Zuckerberg s-a îndeplinit sau aplicaţiile au rămas secundare în Facebook.

Promoted Posts

În luna octombrie, reţeaua socială a anunţat implementarea unei posibilităţi pe care o pregătea de multă vreme. Facebook lasă utilizatorii şi brandurile să plătească 7 dolari pentru a ajunge cu siguranţă în fluxul de ştiri al utilizatorilor.

Cu ajutorul celor 7 dolari, postarea noastră nu mai coboară cronologic, odată cu apariţia altora. Mişcarea este vizibilă deja pe anumite fluxuri de ştiri, în funcţie de targetarea pe care o doreşte cineva.

Fotografii mai mari

Fotografiile de profil au devenit mai mari, iar albumele s-au modificat pentru a se adapta ca design Timeline-ului. Utilizatorii pot schimba dimensiunile unor anumite poze din albumele foto, pentru a le pune în evidenţă. De asemenea, albumele se văd mult mai cursiv decât înainte. Astfel, dacă cineva se uită la albumul nostru, la finalul acestuia poate vedea şi celelalte galerii foto, fără să schimbe pagina sau să se ducă în urmă.

Deşi Facebook a fost criticat şi pentru această mişcare, utilizatorii considerând că era una inutilă, profilul a devenit mai unitar, iar designul este mai plăcut.

Messenger pentru toată lumea

Pentru a-şi extinde prezenţa pe mai multe platforme şi în mai multe feluri, Facebook a lansat Messenger, serviciul care poate fi instalat pe calculatoare sau telefoane. Utilizatorii nu mai trebuiau sa între pe Facebook pentru a comunica cu prietenii, iar de curând, odată cu lansarea serviciului doar cu numărul de telefon, Messenger este un adversar redutabil pentru aplicaţiile de mesagerie, iar utilizatorii de smartphone îl pot folosi pentru a înlocui Messenger-ul. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite