Cum ne va influenţa Social Media afacerile, în 2013?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
http://meltingposts.comCum ne va influenţa Social Media afacerile, în 2013? FOTO meltingposts.com
http://meltingposts.comCum ne va influenţa Social Media afacerile, în 2013? FOTO meltingposts.com

Anul trecut, aproximativ 73% dintre cele mai mari companii din lume au fost prezente pe Twitter, în timp ce managerii acestora au afirmat, într-un procent de 80%, că Social Media a ajutat la creşterea vânzărilor. În cei nouă ani de când Mark Zuckerberg a lansat Facebook, domeniul Social Media a evoluat.

Social media va avea impact asupra întregii companii

Până nu demult, strategia de comunicare prin intermediul reţelelor sociale a fost atribuită departamentelor de marketing şi de comunicare, ale marilor companii. Un raport recent arată că metodele eficiente de comunicare între companii şi în afara lor, către public, sunt instrumente care cresc productivitatea, într-un fel similar în care a făcut-o e-mail-ul, în anii ’90.

Departamentele de HR apelează deja la Social Media ca să intre în contact cu persoanele aflate în căutarea unui job. Echipele de vânzări găsesc reţelele sociale drept mijloace prin care pot atrage clienţi, iar departamentele de cercetare şi dezvoltare dezbat noile idei de produse.

Social Media trebuie înţeleasă dincolo de valoarea sa ca unealtă de networking şi acceptată ca un instrument serios în afaceri, informează Forbes.

Importanţa e-mail-ului va scădea, odată ce există alte mijloace mai eficiente de comunicare

Ideea simplă a e-mail-ului a rămas neschimbată, încă din momentul în care a fost trimis primul astfel de mesaj electronic, în anul 1971. Dar într-o firmă în care există mai mult de 200 de angajaţi, comunicarea este îngreunată de e-mail. Ce poate să fie mai enervant decât să trimiţi zeci de mesaje ca să stabileşti o simplă întâlnire? La asta se adaugă documentele editate, ataşate şi reeditate, până uiţi care este ultima versiune şi mesajele urgente care ajung, de fapt, în folderul Spam.

Dacă e-mail-ul este foarte util în cazul corespondenţei formale dintre persoane, reţelele sociale oferă metode alternative prin care pot fi menţinute colaborările, e-mail-ul fiind înlocuit cu eficienţă de mesajele instat, chiar şi la birou, informaţia putând să fie centralizată mai uşor.

Din 2013, reţele sociale precum Yammer sau Chatter, care împrumută trăsăruri de la celebrul Facebook, dar sunt destinate exclusiv mediului de afaceri şi firmelor, vor câştiga teren. Acestea vor permite angajaţilor să formeze grupuri virtuale de lucru, facilitându-le comunicarea şi schimbul de idei, conţinutul disponibil fiind mult mai uşor de accesat.

Mai multă informaţie

Social Media a asigurat accesul multor companii la informaţie privind comportamentul şi preferinţelor clienţilor. Companii mari precum Dell, Gatorade şi Super Bowl dar şi Crucea Roşie, au condus către crearea unor „centre de comandă”, destinate monitorizării şi analizelor în timp real, existând persoane angajate special pentru asta.

În cursul anului viitor, tehnologia va fi la îndemâna unui număr mare de organizaţii şi firme, care vor putea folosi informaţiile şi datele în beneficiul afacerii şi al clienţilor.

Reţelele sociale de nişă câştigă utilizatori

În timp ce simţul practic al multor companii din lume a dus la eficientizarea comunicării prin intermediul reţelelor sociale deja cunoscute precum Twitter, Facebook, LinkedIn şi Google+, o serie de noi reţele au prins contur, anul trecut.

Potrivit datelor Forbes, traficul reţelei Instagram a crescut cu 17, 319 procente, în timp ce Pinterest a înregistrat o creştere a popularităţii de 5, 124%. 

2013 va reprezenta, cu certitudine, anul în care evoluţia unor reţele noi va fi mai mult decât evidentă.

Totodată, reţeaua socială internaţională face faţă unei creşteri semnificative, astfel că, în 2013, se estimează că vor apărea cu 21.1% mai mulţi utilizatori din Asia (inclusiv din China, India şi Indonezia), cu 23,3% mai mulţi utilizatori din Orientul Mijlociu şi Africa şi cu 12,6% mai mulţi internauţi în America Latină, care vor folosi Facebook.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite