Cum va arăta Facebook în 2022. Va mai exista reţeaua peste zece ani?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg a crea, în urmă cu opt ani, cea mai mare reţea socială. FOTO: Mediafax
Mark Zuckerberg a crea, în urmă cu opt ani, cea mai mare reţea socială. FOTO: Mediafax

Facebook de peste zece ani nu va mai exista, dar asta se traduce în două scenarii. În primul caz, Facebook va dispărea complet şi va rămâne în istorie drept reţeaua care a ajuns la un miliard de utilizatori. Sau, scenariul mai plauzibil, reţeaua socială se va schimba, se va adapta cerinţelor şi va deveni un portal vital Internetului.

Facebook nu este primul succes al Internetului, predecesori au fost Google, Yahoo! sau Amazon, dar este prima reţea socială cu succes foarte mare, notează „The Next Web". A ajuns la peste 950 de milioane de utilizatori şi până la finalul anului se estimează că va depăşi cifra de un miliard.

Acest interes al oamenilor face ca Facebook să poate alege altă strategie, decât cea a Google, şi anume de a-şi dezvolta mai multe servicii pentru mai multe pieţe. Reţeaua socială are deja fondul de utilizatori, cu potenţial de mai mulţi, dar trebuie să transforme aceste cifre în profit.

Reţeaua socială, la vârsta majoratului şi a marilor creşteri

În 2022, Facebook va împlini 18 ani şi, cel mai probabil, va fi încă în proprietatea lui Mark Zuckerberg, fondatorul reţelei. Până atunci, se va fi dezvoltat până în punctul în care va fi cheia de acces oriunde pe Internet. Site-urile îşi vor implementa autentificarea doar pe baza contului de Facebook. Unele dintre cele importante, şi nu numai, au făcut acest pas, iar Facebook va căuta să valorifice mai mult acest avantaj.

Chiar dacă acum nu câştigă prea mult din utilizarea pe dispozitivele mobile, Facebook oferă câteva aplicaţii destul de interesante, faţă de competitori. De exemplu, sunt cele proprii, cum ar fi Messenger, Camera (pentru iOS) şi Messages, sau aplicaţia Instagram pentru distribuirea de fotografii. Aceasta din urmă a ajuns în proprietatea Facebook după ce a cumpărat compania cu un miliard de dolari. Aceste programe îi permit reţelei sociale să ofere mai multe servicii, independent de restricţiile sistemelor de operare sau ale operatorilor telecom.

În fine, Facebook va deveni un punct de concentrare a publicităţii realizate online, ceea ce îi va conferi un avantaj în faţa Google care are servicii dedicate pentru acest lucru. Reţeaua socială va putea furniza atât anunţuri contextuale, în cadrul paginilor afişate, cât şi bazate pe interesele utilizatorilor sau pe cele generate pe baza informaţiile căutate de aceştia. Deja a început derularea unui astfel de program prin anunţurile sponsorizate de pe zynga.com. În câţiva ani, Facebook îşi va crea o bază de date importante care va veni cu promisiunea că oferă o analiză demografică exactă.

Facebook, cu o nouă identitate

După 2022, Facebook va fi mai mult un „depozit de date”, decât doar o simplă reţea socială. Va satisface atât nevoile utilizatorilor, cât şi pe cele ale dezvoltatorilor şi va ajunge să conţină cele mai importante şi folosite informaţii în mediul online. Cam ceea ce obţine acum Google prin Gmail, Drive şi YouTube sau Picassa, cu menţiunea că datele de pe Facebook vor putea fi folosite şi de către site-uri terţe după autentificare.

Peste un deceniu, reţeaua socială va fi mai bine dezvoltată pe platformele mobile care, la rândul lor, vor fi mai utilizate decât PC-urile actuale. Desigur, acesta este un scenariu optimist în ceea ce priveşte viitorul Facebook, pentru că există şi alternativa că va fi dat uitării. Dar, uneori, unele produse ajung la o dimensiune suficient de mare de unde nu mai pot cădea atât de uşor, iar acesta este şi cazul Facebook. Asta în ciuda speculaţiilor că ne aflăm într-o „bulă social media” care va avea soarta „bulei dotcom”.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite