Cu ce noutate vine Facebook? Cele mai probabile 10 lucruri pe care le va anunţa

Cu ce noutate vine Facebook? Cele mai probabile 10 lucruri pe care le va anunţa

Mark Zuckerberg ar putea anunţa noul Timeline pe care reţeaua socială îl testează deja.

Facebook a pregătit un eveniment pentru săptămâna aceasta. Mai multe detalii nu au fost oferite, doar promisiunea că oamenii vor putea să vadă la ce au lucrat oamenii lui Zuckerberg în ultimul timp. Să fie un telefon Facebook, schimbări ale site-ului sau o nouă strategie de marketing?

Timeline îmbunătăţit: de când Facebook a trecut de la „perete“ la Timeline, utilizatorii au vrut un mod mai uşor de a căuta informaţii în cronologia cuiva sau chiar a lor. Unii au cont de doar un an, alţii de doi, dar cei mai vechi au strâns deja câţiva ani buni şi lucrurile publicate de-a lungul timpului au tendinţa de a se pierde, astfel că un mod nou de a căuta informaţiile ar fi binevenit, după cum notează şi „TechCrunch“. Foarte probabil este să intre noul Timeline de care unii oameni s-au putut bucura.

Flux de ştiri pe bază de interese: conţinutul este destul de diversificat pe Facebook, de la ceea ce publică prietenii din listă până la muzica şi articolele distribuite. Fluxurile separate pentru fiecare astfel de categorie nu ar strica şi ar uşura găsirea sau discutarea pe marginea unor subiecte. Există deja „Pages Feed“ unde îţi sunt agregate toate postările paginilor pe care le apreciezi. De asemenea, o astfel de triere ar spori domeniul publicităţii, artiştii şi-ar face cunoscute produsele într-un loc, creatorii de aplicaţii în alt loc, pe public specific etc. 

Un serviciu de chat bun: nu mai este o surpriză, Google a reuşit să implementeze foarte bine serviciul Hangout pentru cei care doresc să comunice prin videoconferinţe. Facebook nu se descurcă încă foarte bine în acest domeniu. Singurul lucru pe care l-a putut face a fost încheierea unui parteneriat cu Skype şi crearea unui serviciu pe care nu l-a mai actualizat de 17 luni, scrie „TechCrunch“. Această funcţionalitate extinsă şi la aplicaţia Messenger i-ar asigura şanse egale în faţa Google+

Convorbiri pentru toţi prin Internet: aplicaţia Messenger pentru Android şi iPhone poate trimite deja mesaje vocale, iar în Canada este testată funcţia VoIP. Nu ar fi o surpriză ca Facebook să-şi anunţe serviciul propriu de VoIP oferit tuturor utilizatorilor bazat doar pe un cont pe reţeaua socială şi o conexiune la Internet. Skype încă este un renume în acest domeniu, dar nu poate concura cu baza de un miliard de membri a Facebook. 

Administrarea relaţiilor: nu mă refer la cele sentimentale, ci la cele de orice tip. Listele de prieteni ale unora depăşesc cifrele de 500 sau 1.000 de oameni, dar poate nu pentru toţi este dorit acelaşi conţinut. Te mai „împiedici“ în feed de lucruri pe care nu le vrei, dar nici nu îl scoţi pe acel om din listă din mai multe motive. Astfel, un mod de administrare a relaţiilor ar fi potrivit, de la unii să vezi mai multe ştiri, de la alţii mai puţine. Sau, mai simplu, dacă nu vorbeşti prea des cu o persoană, nu îi dai like sau share şi nici nu aveţi multe în comun, conţinutul de la acea persoană poate trece în plan secundar. 

Căutare mai bună: Facebook se descurcă destul de bine la atras oameni şi ţinutul lor pe site, dar nu şi la căutare. Nu mai este demult o surpriză, iar cine a căutat vreodată o persoană pe Facebook ştie foarte bine asta. Îmbunătăţirile încă n-au venit, în ciuda afirmaţiilor lui Zuckerberg potrivit cărora există o echipă care lucrează doar la acest lucru. Reţeaua socială trebuie să preia câteva trucuri de la Siri şi Google. De la asistentul Apple pentru că se descurcă să răspundă la întrebări destul de generale, iar de la Google să înveţe să gestioneze mai bine volumul mare de date şi pentru a ajuta utilizatorul, nu doar pentru publicitate.

 

Platforma de blogging Facebook: Cândva, reţeaua avea Notes, o funcţie prin care putea să scrii mult, foarte mult, cu poze şi link-uri, imitând serviciile de blogging. Puteai întreţine un blog pe Facebook doar prin acestea. Numai că odată cu Timeline a fost uitată această funcţie, însă potenţialul ei este destul de mare. Notiţele pot fi distribuite, apreciate, comentate, deci timp mai mult petrecut pe site şi implicare mai mare. Iar Tumblr, care oferă aceste lucruri, creşte în popularitate, astfel că Facebook ar putea schimba strategia.

Publicitatea altfel: la începutul lui 2012, Facebook şi-a prezentat strategia în ceea ce priveşte afişarea reclamelor, atât pe mobil, cât şi pe site, prin anunţuri sponsorizate. Mâine, ar putea anunţa un mod îmbunătăţit de gestionare a acestora, ar putea implementa un „carusel“ mai flexibil pentru anunţuri, astfel încât să nu se repete de prea multe ori aceleaşi. Obiectivul principal este succesul pe bursă, iar următorul pas este preţul de 40 de dolari per acţiune.

Maşinile sociale: potrivit „TechCrunch“, Facebook a spus că o Messenger cu posibilitatea de a trimite mesaje este perfect pentru folosire în maşină. Nu mai e nevoie să-ţi iei ochii de la trafic pentru a scrie, e suficient să vorbeşti şi mesajul se trimite automat. Mai mult, ar putea fi conectat smartphone-ul direct la sistemele electronice ale maşinilor mai noi pentru a-ţi afişa informaţiile necesare direct pe display-ul automobilului. Totuşi, acest lucru ar necesita câteva parteneriate cu producătorii. 

A fi sau a nu fi telefon Facebook: după un iPhone mai ieftin, un telefon de la reţeaua socială este, probabil, al doilea cel mai de succes subiect pentru zvonuri. Costurile sunt destul de mari pentru un smartphone, mai ales dacă vrea să-l construiască în propria fabrică şi nici nu are experienţă în acest domeniu. Apoi, dacă apelează la un producător deja existent, cum ar fi HTC, ZTE sau Huawei, trebuie să modifice Android (sau altă platformă) şi să scoată un ecosistem Facebook. În final, câţi utilizatori ar fi dispuşi să aibă un telefon plin de Facebook? Există deja aplicaţiile necesare pentru reţea. 

Un lucru pe care l-ar putea anunţa Facebook în ceea ce priveşte telefonul, ar fi un parteneriat cu Mozilla pentru Firefox OS. Este un sistem de operare încă nelansat, dar Facebook ar putea profita de acest lucru. Astfel, nu s-ar complica nici cu producătorii de hardware, dar nici cu dezvoltarea ecosistemului de la (aproape) zero. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: