Facebook îşi schimbă numele în Meta, în încercarea de a lăsa în urmă controversele cu care se confruntă

Facebook îşi schimbă numele în Meta, în încercarea de a lăsa în urmă controversele cu care se confruntă

FOTO: EPA-EFE

Compania Facebook  a anunţat joi că îşi va schimba numele în Meta. Schimbarea nu se aplică platformelor sale individuale, Facebook, Whatsapp sau Instagram, ci doar firmei-mamă, informează BBC.

Numele Meta ar cuprinde mult mai bine ceea ce compania lui Zuckerberg face, pe măsură ce aceasta se extinde către zona de realitate virtuală(VR). 
 
Măsura vine după ce Facebook a devenit ţinta unor critici intense în presă, bazate pe documente interne publicate de Frances Haugen, o fostă angajată. Aceasta a acuzat compania că pune "profiturile mai presus de siguranţă".
 
CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunţat noul nume după ce a dezvăluit planurile de a construi un "metavers" - o lume online în care oamenii pot juca, lucra şi comunica într-un mediu virtual, folosind căşti VR. El a declarat că marca existentă nu poate "reprezenta tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor" şi că trebuie să se schimbe.
 
"În timp, sper că vom fi văzuţi ca o companie metaversală şi vreau să ne ancorăm munca şi identitatea de ceea ce construim", a declarat el într-o conferinţă virtuală.
 
În 2015, Google şi-a restructurat de asemenea compania, numindu-şi firma mamă Alphabet, însă numele nu a prins la public.
 
Compania a anunţat într-o postare pe blog că intenţionează să înceapă tranzacţionarea sub noul simbol de acţiuni pe care l-a rezervat, MVRS, pe 1 decembrie.
 
Joi, a dezvăluit o nouă siglă la sediul său din Menlo Park, California, înlocuind Logo-ul ”Like” cu o formă de infinit albastru.
 
Acţiunile Facebook au crescut joi cu peste 3%.
 
Facebook a declarat săptămâna aceasta că divizia sa de hardware Facebook Reality Labs, care este responsabilă pentru eforturile AR şi VR, va deveni o unitate de raportare separată şi că investiţia sa în aceasta va reduce profitul total din exploatare din acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.
 
Într-un interviu acordat publicaţiei tehnologice The Information, Zuckerberg a spus că nu s-a gândit să demisioneze din funcţia de CEO şi că nu s-a gândit ”foarte serios încă” la separarea acestei unităţi.
 
Divizia se va numi acum Reality Labs, a declarat joi şeful acesteia, Andrew ”Boz” Bosworth. De asemenea, compania va înceta să mai folosească brandul Oculus pentru căştile sale VR, numindu-le în schimb produse ”Meta”.
 
Anul acesta, compania a creat o echipă de produse concentrată pe metavers şi a anunţat recent planuri de a angaja 10.000 de angajaţi în Europa, în următorii cinci ani, pentru a lucra la acest efort.
 
Compania a primit mai multe lovituri la adresa reputaţiei sale în ultimii ani, inclusiv în ceea ce priveşte gestionarea datelor utilizatorilor şi controlul abuzurilor, cum ar fi dezinformarea în domeniul sănătăţii, retorica violentă şi discursul instigator la ură.
 
Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a intentat, de asemenea, un proces antitrust împotriva companiei, invocând practici anticoncurenţiale.
 
”Deşi va ajuta la atenuarea confuziei prin distincţia dintre compania-mamă şi Facebook, prima sa aplicaţie, o schimbare a numelui nu şterge brusc problemele sistemice care afectează compania”, a spus directorul firmei de cercetare Forrester, Mike Proulx.
 
Zuckerberg a spus că noul nume, care provine din cuvântul grecesc pentru ”dincolo”, simbolizează că era întotdeauna mai mult de construit.
 
Zuckerberg a spus că noul nume reflectă, de asemenea, că, în timp, utilizatorii nu vor trebui să folosească Facebook pentru a utiliza celelalte servicii ale companiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările