Ce schimbări vor fi în 2013 în mediile sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cinci predicţii pentru 2013 FOTO cnet.com
Cinci predicţii pentru 2013 FOTO cnet.com

Facebook şi Twitter sunt cele mai accesate reţele de socializare, dar există şi alte platforme sociale care se dezvoltă sau se relansează şi atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori.

Ce aduce nou 2013 pentru toate acestea doar timpul va spune, dar CNET a dat câteva pronosticuri pentru anul care vine.

Se relansează MySpace: nimeni n-o să fie interesat
Dacă totul merge conform planului, peste câteva luni se va lansa un MySpace îmbunătăţit. Compania care deţine reţeaua socială bazată pe muzică speră să reducă pierderile până la 25 de milioane de dolari în 2013, odată cu introducerea noului design care îl are într-o poziţie cheie pe Justin Timberlake, unul dintre investitorii în noul MySpace.

Compania ştie că nu va mai fi niciodată la fel de populară cum a fost cândva. Potrivit reprezentanţilor , faţă de perioada de acum şase ani, MySpace nu va mai concura cu reţelele sociale clasice, pentru că nu mai există această miză. Astfel, nişa va fi cea a site-urilor care oferă conţinut plătit.

Dacă până acum era doar o reţea socială centrată în jurul muzicii, în viitor conţinutul este plătit la bucată sau pe bază de abonament, după formatul Pandora sau Spotify.
Între Spotofy şi Facebook există deja un parteneriat. E simplu pentru utilizatori să asculte muzică şi să disribuie. Cântăreţii pot comunica cu fanii foarte uşor prin intermediul reţelelor Facebook şi Twitter.  Astfel că, relansarea unui brand a cărui scop a fost înlocuit de nişte reţele mai mari şi mai puternice este greu de închipuit.

Şi utilizatorii vor ajunge la aceiaşi concluzie. Deşi va fi puţin entuziasm când Timberlake şi ceilalţi îşi vor pune numele pe MySpace, va trece destul de repede când îşi vor da seama că nimănui nu-I pasă.

Rivalitatea dintre Twitter şi Instagram va continua
Un subiect major în 2012 a fost bătălia dintre Twitter şi fostul aliat Instagram. Twitter a sperat să cumpere serviciul de photo-sharing, dar planurile s-au spulberat când Mark Zuckerberg a cumpărat  Instagram pentru Facebook.

În septembrie, a fost finalizată achiziţia Instagram de către Facebook, iar Twitter a venit cu o soluţiue şi  a pregătit filtre foto petru aplicaţia mobilă. Twitter oferă opt filtre, care variază de la alb-negru la vintage, iar pentru uşurinţa de folosire şi de hotărâre, efectele pot fi văzute într-o singură pagină sau toate opt deodată. De asemenea, noua unealtă de la Twitter permite utilizatorilor să taie pozele după preferinţe şi să detalieze prin funcţia „pinch to zoom“ de pe smartphone-uri.

Numărul filtrelor va creşte şi va ajunge la 18, atât cât are şi Instagram-ul. Astfel, utilizatorii Twitter vor alege acest serviciu. Rămâne de văzut dacă va reuşi să prindă din urmă Instagram, până nu va fi prea târziu.

Tout  se va dezvolta
În unele cercuri, Tout este deja un nume. Serviciul de video-sharing care lasă utilizatorii să creeze şi să distribuie clipuri de 15 secunde, a devenit favorit pentru atleţi, realizatori radio şi nu numai. Dar sunt mulţi care nici măcar n-au auzit de el.

Acest lucru s-ar putea schimba în 2013. Chiar dacă compania nu pare să cheltuie foarte mulţi bani în marketing, are o bază de fani loiali care folosesc serviciul în mod constant .
2013 ar putea fi anul când toată lumea îşi va da seama că e util să creezi şi să împărtăşeşti cu alţii clipurile scurte. Se pare că poţi spune multe în 15 secunde şi când utilizatorii îşi vor da seama de asta vor avea un serviciu care îi va ajuta să îşi transmită mesajul.

Mai mulţi dolari pentru Twitter
Încă de la lansarea sa, în ciuda creşterii rapide,  Twitter a trebuit să se apere în ceea ce priveşte perspectivele sale financiare. Afost văzut de la început ca un serviciu minunat, dar puţini au putut să vadă cum face bani.

Investitorii au alocat 1,16 miliarde pentru Twitter, potrivit Crunchbase şi e de aşteptat să îşi dorească ca platforma de microblogging să se dezvolte cât mai repede.
Compania pare să ia aceste provocări în serios şi investeşte timp şi energie pentru a-şi îmbunătăţi opţiunile şi a atrage câţi mai muli utilizatori.

Facebook cumpără RockMelt?
Facebook a construit o platformă care oferă utilizatorilor aproape orice instrument de care ar avea nevoie, de la timeline şi chat, la distribuire de fotografii pe grupuri şi multe altele. Ceea ce nu are până în acest moment este propriul browser, atât pentru web cât şi pentru mobil.

Facebook ar putea să îşi cumpere propriul browser, însă ar putea mai simplu să cumpere unul care este deja dezvoltat şi facil pentru utilizatori. Un asemenea browser este RockMelt, un browser social, centrat pe ideea de integrare a celor mai populare reţele sociale. Are la bază Chrominium şi este disponibil pentru Windows şi Mac. Mai este denumit şi „browser-ul Facebook”  pentru că de fiecare data când porneşti RockMelt, se logheaza automat în contul de Facebook (Twitter este opţional).

Până acum nu au existat informaţii cum că RockMelt ar fi de vânzare, însă atât Facebook cât şi RockMelt au investitori comuni (Anreessen Horowitz), lucrează cu aceleaşi firme de relaţii publice (Outcast).
Dacă Facebook are avea un browser propriu ar avea acces la mai multe informaţii despre comportamentul utilizatorilor. În plus, RockMelt are o versiune pentur iPad.
 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite