Cătălin Teniţă, de la ZeList, a vorbit la Adevărul Live despre social media, ce reţele sunt influente şi cum e publicul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cătălin Teniţă a venit la Adevărul Live
Cătălin Teniţă a venit la Adevărul Live

Adevărul Live l-a avut invitat pe Cătălin Teniţă, fondator Zelist şi TreeWorks. Vlad Andriescu a vorbit cu acesta despre social media în România, despre principalele tendinţe şi ce reţele sociale sunt influente.

La Adevărul Live, Cătălin Teniţă a vorbit despre efectele din social media asupra României în 2013. Aici intră popularizarea hashtag-ului #unitisalvam, controversele venite de la Facebook prin schimbarea algoritmului, dar şi ce reţele au crescut, cum se prezintă acum.

Livetext din timpul Adevărul Live


„Cred că reţelele sociale or să aibă un rol major în determinarea viitorului preşedinte“, a spus Teniţă despre importanţa social media. „Vorbim şi de oameni care nu comunică, doar citesc, dar ei sunt parte din public“, a mai spus acesta. Cât despre mişcările pornite în social media, cum au fost în Egipt sau Turcia, Teniţă spune că n-au pornit de la un lider în sine, ci de la coagularea unor opinii într-un sens.

„Cumva un brand tradiţional, până la reţelele sociale, avea o aşteptare de trafic. Nu erau neapărat branduri de media. Dar în momentul în care a venit Facebook, cifrele s-au schimbat. Astfel, şi-au schimbat activitatea de comunicare. Facebook a devenit interfaţa comunicării“, a mai spus acesta. „În 2014, vom vedea o tendinţă mai mare de monetizare a reţelelor sociale. Şi chiar dacă se speculează o înlocuire a Facebook cu Google+, nu cred că se va întâmpla asta. Se va ajunge însă la o divizare pe reţele de nişă“, a afirmat Teniţă.

Cătălin Teniţă de la ZeList despre influenţa social media în România în 2013 şi viitorul ei

„În România, chiar cred că Facebook are potenţial de creştere, în ciuda existenţei altor reţele. Încă nu e la vârful valului. Ce vezi în SUA în 2014, în România ai să vezi în 2015-2016“, a mai declarat Teniţă, dar el nu crede că brandurile vor ajunge să investească mai mult în Facebook sau alte resurse din acest mediu.

Social media ca strat social pentru Internet

Teniţă a vorbit şi despre YouTube, dar şi despre publishing, medii care privesc social media ca locuri în care companiile trebuie să fie. Nu contează sub ce formă e social media, ci doar să fie această interacţiune virtuală. „Trebuie să ai grijă cum scrii ca acel conţinut să tindă spre viralizare, să vezi cum îţi construieşti nişte ambasadori, dar şi cum răspunzi unor interpelări din social media“, a mai spus acesta.

Vlad Andriescu a menţionat Reddit şi dacă România ar fi deschisă spre aşa ceva. „Nu cred că ar merge. Suntem în urmă faţă de acest nivel. În România, un corespondent ar fi Twitter ca influenţă. S-ar putea să poţi folosi Twitter pentru a transmite nişte mesaje oamenilor din IT, din publishing, dar încă nu Reddit“, a spus Teniţă. „Instagram însă va creşte mai mult, iar asta pentru că mai toate telefoanele sunt compatibile. Noi am făcut un studiu şi am văzut că 47% din adolescenţi au smartphone pe care îşi pot instala Instagram. Şi au ales Internetul drept opţiune primordială în proporţie de 30%“, a mai spus acesta.

În România, Instagram e un continuator al hi5. Asta din perspectiva pozelor, de regulă selfie, şi din comentarii. Sunt, mai mereu, de tipul «ce bună eşti», nu prea complicate. Cătălin Teniţă

„Sunt apreciate pozele vedetelor, nu sunt unele prea artistice. Şi de către branduri ar trebui tratat drept un hi5 evoluat“, a spus acesta.

Cătălin Teniţă a vorbit şi despre hashtag-ul #unitisalvam, pornind de la un comentariu din modulul Adevărul Live. El consideră că dacă un astfel de hashtag a adus atâţia oameni în Piaţa Universităţii, atunci nu e unul doar pentru hipsteri, după cum afirma un comentator.

„Cel mai puternic trend e că oamenii folosesc social media pentru chestiuni de implicare emoţională majoră“, a menţionat Teniţă. El a dat şi exemplu de companii care au avut campanii bune, cum ar fi KFC, Samsung sau altele din zona de retail.

Tactici pentru evidenţiere

„În primul rând, cred că nu este o reţetă. Tactica este ca o reţetă. Cred că principala idee când faci o campanie e să vii cu ceva nou sau să împachetezi lucrurile astfel încât să pară fresh“, a explicat Teniţă. El a vorbit şi despre modificările din Facebook de la final de 2013. Reţeaua socială a modificat algoritmul de afişare a mesajelor de la pagini, iar acum apar mai puţine decât înainte. „Nu există o cifră clară, depinde de branduri. Spre exemplu, dacă eşti o pagină din media care are o interacţiune constantă, atunci scăderea nu e atât de mare ca a unei pagini care n-a întreţinut comunitatea“, a comentat acesta situaţia.

„În fiecare zi, vorbim de 3.000 de clipuri încărcate pe Facebook. Astea au conţinut pur românesc. În România, Instagram are 45 de mii de utilizatori activi şi ei încarcă circa 10 poze pe lună. Twitter are 15 mii de utilizatori activi. Ei publică circa 90 de mesaje pe zi. Rata de creştere e mică, dar şi rata de abandon. Aici e o situaţie mai stabilă“, a mai spus Teniţă.

„Oamenii simt nevoia de comunicare prin întrebări şi răspunsuri. Spre exemplu, TPU.ro de la noi este în primele 15 din ţară. Cofondatorul Twitter tocmai a lansat o platformă similară şi există deja Quora, una celebră. Acestea sunt extensii ale unui forum“, a spus Teniţă. „Aici, apelezi la comunicarea cu străinii“.

Cătălin Teniţă a vorbit şi despre bloguri şi acei oameni care au ajuns să-şi stabilizeze publicul. „Ai o bază de oameni prin care poţi genera conţinut de calitate. Blogurile vor fi utilizate şi sper să fie şi mai utilizate în continuare, pe măsură ce unele branduri nu excelează pe Facebook“, a spus Teniţă. „S-ar putea să fiu dintr-o generaţie mai veche, dar pe mine nu m-a prins curentul cu videoblogging. Dar există şi public aici. Este însă mai interesant când vine vorba de tutoriale“, a afirmat Teniţă. „Contează ce conţinut produci, trebuie să identifici piaţa“.

Află mai multe:

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite