Când Twitter nu este suficient, apare o alternativă. App.net este noul Twitter

0
Publicat:
Ultima actualizare:
App.net a ajuns la peste 500.000 de dolari necesari pentru proiect.
App.net a ajuns la peste 500.000 de dolari necesari pentru proiect.

Dacă Twitter nu era destul, Dalton Caldwell s-a gândit să vină cu o alternativă. Proiectul său se numeşte App.net şi a strâns, de curând, o sumă de peste 500.000 de dolari necesară pentru construirea reţelei. Însă aceste fonduri au fost adunate de la utilizatorii care s-au alăturat reţelei, cea mai mică taxă fiind de 50 de dolari. Însă poate avea succes o reţea pentru care plăteşti?

În acest moment, App.net are aproape 9.500 de membri plătitori, are fonduri de 640.500 de dolari şi mai sunt 24 de ore până când se va termina timpul alocat strângerii banilor. Cele trei niveluri tarifare sunt de 50 de dolari pentru utilizator obişnuit (7.561 de membri), de 100 de dolari pentru dezvoltatori (2.024 de membri) şi conturi Pro de 1.000 de dolari (60 membri).

Potrivit „The Next Web”, App.net permite mesaje de maximum 256 de caractere, faţă de 140 câte oferă Twitter şi promite o mai bună comunicare între utilizatori şi dezvoltatorii aplicaţiilor pentru aceasta. În esenţă, este un Twitter puţin revăzut, puţin îndreptat şi cu planuri mari de viitor. Însă nu are de partea sa câteva sute de milioane de fani, iar înregistrarea se face pe bază de taxă.

App.net este o reţea socială ca un club exclusivist. Însă va rezista?

Ideea din spatele acestei reţele nu este nouă, a mai fost încercată fără mare succes şi de alţii, şi porneşte de la o premisă simplă. App.net se bazează pe oamenii care ar fi dispuşi să plătească o anumită sumă de bani pentru a fi membri. Şi asta în timp ce Twitter şi Facebook, cele mai mari în acest domeniu, sunt gratuite, dar afişează anunţuri publicitare. App.net propune ca utilizatorii să creeze reţeaua, iar atât timp cât ei o subvenţionează, desigur că este a lor.

Acum, App.net se bucură de un oarecare succes printre oamenii influenţi din online, dar nu aceştia sunt milioanele de utilizatori pe care alte reţele le au deja. Pe Internet oamenii sunt mult mai atenţi pe ce cheltuie banii, ceea ce face ca interesul faţă de un produs nou să scadă mult mai repede decât dacă ar fi alte piedici, de exemplu cenzura. În plus, utilizatorii se duc acolo unde au prieteni sau găsesc ceva anume, iar dacă nu au nici una, nici alta, n-o vor face.

Mai mult, App.net nu vine cu nimic nou, în afara unui spaţiu mai mare pentru mesaje. Da, anunţurile pot fi deranjante, dar Twitter încă nu a ajuns la nivelul acela. Şi mai repede ar plăti cineva pentru o versiune Pro a Twitter, una fără anunţuri, decât pentru o platformă nouă.

Însă există viitor şi pentru App.net, dar într-o altă formă. Dacă şi-ar baza profiturile pe abonamentele lunare fixate la un nivel decent, App.net poate creşte la câteva zeci de milioane de utilizatori. Cel mai probabil, dacă va fi să reziste, îşi va deschide porţile pentru oricine şi va accepta anunţuri publicitare. Sau va muri ca o idee bună.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite