Apple tatonează terenul reţelelor sociale. Americanii negociază pentru rivalii celor de la Pinterest

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fancy a ajuns la peste un milion de utilizatori
Fancy a ajuns la peste un milion de utilizatori

Apple ar negocia pentru preluarea unei reţele sociale specialiaze în comerţ online, numită „The Fancy”, concurentă directă cu fenomenul Pinterest.

Informaţia a apărut pe surse şi a fost publicată de „Business Insider”. Potrivit acestora, Apple ar dori să se dezvolte pe partea de comerţ online, iar „The Fancy”, chiar dacă este o reţea destul de  mică, are un potenţial de creştere uriaş. Această reţea funcţionează concentrându-se pe comerţ. Utilizatorii postează produse şi preţul acestora, trimiţând către site-ul companiei care le vinde, iar ceilalţi le introduc la favorite sau chiar le cumpără. Astfel, „The Fancy” primeşte procente din vânzările făcute, având un mod de a se capitaliza eficient.

„The Fancy” este mult mai mică decât concurentul direct, Pinterest şi are doar 20 de angajaţi în birourile din New York, ironic amplasate chiar deasupra unui magazin Apple. Cu toate acestea, fondatorul Joe Einhorn a reuşit să introducă un sistem eficient. Fancy reuşeşte să preia 10% din valoarea tranzacţiilor.

De curând, „The Fancy” a strâns 10 milioane de dolari toamna trecută de la compania franceză care se află în spatele brandului Gucci. De asemenea, în 2010 a reuşit să obţină 6 milioane de dolari.

„Business Insider” nu cunoaşte valoarea tranzacţiei sau dacă acestea va avea loc în curând, dar se pare că au existat discuţii. Joe Einhorn şi şeful de la Apple, Tim Cook, s-au întâlnit de curând la o conferinţă, iar după aceasta Tim Cook şi-a făcut cont pe „The Fancy”, mişcare surprinzătoare, deoarece şeful Apple este cunoscut ca un tip foarte discret pe internet.

În plus, în conducerea „The Fancy” se află oameni foarte pricepuţi şi implicaţi în mediul reţelelor sociale. În consiliul de administraţie sunt cofondatorul Twitter, Jack Dorsey şi cofondatorul Facebook, Chris Hughes.

Ce ar putea face Apple cu o reţea socială?

Apple nu face de multe ori achiziţii, dar atunci când decide să le facă se concentrează pe produse care ar putea ajuta la dezvoltarea financiară a unor lucruri deja existente.

În ultimii ani, compania din Cupertino a achiziţionat mai multe firme care ar putea să ajute comerţul online. Americanii au cumpărat Chomp, un motor de căutare pentru aplicaţii, Lala.com, un serviciu de muzică online şi Placebase, o companie care se ocupă cu hărţile online.

„The Fancy” ar intra într-o categorie specială. Apple a început comerţul online pe 10 noiembrie 1997, când a deschis primul magazin pe internet. Pe 28 aprilie 2003, Apple a intrat în comerţul digital, prin deschiderea iTunes. De asemenea, magazinul de aplicaţii este unul dintre cele mai profitabile din lume.

Reţeaua lui Einhorn ar putea transforma şi modul cum se schimbă comerţul digital şi să ofere un avantaj pentru Apple. „The Fancy” transformă practic interesele oamenilor în obiecte pe care le-ar putea achiziţiona, lucru pe care Facebook se chinuie să-l facă în ultimii ani, dar fiind o platformă socială dezvoltată pe o filosofie diferită, se schimbă foarte greu şi convinge cu greu utilizatorii să investească.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite