Aplicaţia Facebook pentru iPhone şi iPad este de două ori mai rapidă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua aplicaţie pentru Facebook este disponibilă în App Store.
Noua aplicaţie pentru Facebook este disponibilă în App Store.

Facebook a lansat versiunea 5.0 a aplicaţiei sale pentru iPhone şi iPad, iar acest moment reprezintă un eveniment în sine. Compania a promis că noua versiune va aduce mai multă viteză, atât în derularea prin fluxul de postări ale prietenilor, cât şi în deschiderea pozelor. Aplicaţia Facebook 5.0 a fost construită de la zero şi nu mai are problemele celei vechi.

Noua aplicaţie pentru Facebook a fost dezvoltată folosind instrumentele furnizate de Apple în SDK-ul (Software Development Kit) pentru iOS, după cum afirmă managerul de proiect pentru iOS, Mick Johnson, citat de „The Verge”. Punctele cheie pe care au vrut să le îmbunătăţească au fost derularea prin mesaje, deschiderea fotografiilor şi lansarea aplicaţiei, despre care Johnson spune că acum se realizează de două ori mai repede. Aplicaţia este disponibilă în App Store, iar cea de iPad a primit câteva îmbunătăţiri în ceea ce priveşte afişarea în Timeline.

Un browser cât o aplicaţie sau de ce nu a mers niciodată Facebook bine

Încă de când a fost lansată în App Store, aplicaţia de Facebook a fost mai lentă decât cea de Android sau chiar decât versiunea mobilă a site-ului. Asta pentru că cei de la Facebook au vrut să poată face actualizări constant, iar pentru a reuşi asta, au folosit limbajul HTML5 în dezvoltarea aplicaţiei, nota „The New York Times” la finalul lunii iunie.

Însă n-a fost integral vorba de HTML5, ceea ce ar fi permis o funcţionare foarte bună. Aplicaţia era pur şi simplu un browser care deschidea site-ului touch.facebook.com, dar într-un emulator Objective-C (instrument folosit în aplicaţiile de iOS). Desigur, utilizatorii nu vedeau tot acest proces, însă în esenţă aşa funcţiona. Astfel că, Facebook putea trimite actualizări mai des, dar niciuna nu aducea vreun plus de viteză.

Acum, dezvoltată de la zero, aplicaţia este ca oricare alta pentru iOS, de aici şi viteza suplimentară. Însă, potrivit lui Johnson, au făcut asta cu sacrificarea actualizărilor constante. Acest fapt n-ar fi neapărat o problemă, dar date fiind modificările frecvente făcute de Facebook, înseamnă că utilizatorii aplicaţiei de iPhone sau iPad vor avea acces mai greu la ele.

Facebook s-a plâns, în aprilie 2012, şi de browserele Apple şi Google, adică Safari, respectiv Chrome şi a afirmat că din cauza proastei administrări a aplicaţiilor în HTML5 de către acestea, site-ul reţelei sociale nu funcţionează corect, informa la acea dată „TechCrunch”. Ultimele cifre ale Facebook indicau că 95 de milioane de utilizatori cu Android accesează versiunea HTML5 a site-ului, 105 milioane de utilizatori de iPhone şi alte 20 de milioane prin iPad.

Acum, Facebook are peste 950 de milioane de utilizatori şi se preconizează că până la finalul anului va fi prima reţea socială care ajunge la un miliard de oameni. Pe acest fond este clar de ce Facebook doreşte ca orice aplicaţie să funcţioneze fără probleme. În plus, reţeaua socială va începe să introducă afişarea de anunţuri şi pe mobil, astfel că este de înţeles de ce vrea o cât mai mare dezvoltare a tehnologiilor din acest domeniu.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite