Xiaomi a urcat pe locul 422 în topul Fortune Global 500, din 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Xiaomi Corporation  a anunţat astăzi, 10 august,  clasarea pe locul 422 în topul Fortune Global 500 din 2020, la 10 ani după ce compania a intrat prima dată în acest top.

Acesta este al doilea an consecutiv în care compania chineză rămâne în acest top. În anul 2019, Xiaomi a fost cea mai tânără companie listată şi a ocupat locul 468.

Compania, clasată pe locul 422, are o cifră de afaceri de 29,795 miliarde dolari (205,84 miliarde RMB) şi un profit net de 1,453 miliarde dolari (34,8 miliarde RMB) în anul fiscal 2019, în creştere cu 34,8% faţă de anul 2018. De asemenea, compania îţi menţine locul al şaptelea în categoria Servicii Internet şi Retail.

Fondată în anul 2010 ca o companie de internet cu telefoane inteligente şi hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT (Internet of Things), Xiaomi s-a clasat din nou în lista Fortune China 500 în luna iulie, urcând pe locul 50, cu un avans de 3 poziţii faţă de anul anterior.

Compania se află pe locul 24 printre cele mai inovatoare 50 de companii din 2020 în cadrul topului realizat de Boston Consulting Group şi pe locul 384 în lista Forbes Global 2000 pentru 2020. 

Conform organizaţiei internaţionale de cercetare de piaţă IDC, în iunie 2020, Xiaomi este al patrulea brand de telefoane inteligente din lume în ceea ce priveşte volumul de livrări. De asemenea, compania a cercetat şi a investit în peste 200 de companii, multe dintre acestea fiind specializate în dezvoltarea de hardware inteligent, şi astfel a construit cea mai mare platformă IoT pentru consumatori, care a ajuns la aproximativ 252 de milioane de echipamente hardware conectate, în afară de telefoane inteligente şi laptopuri, la finalul lunii martie 2020.

Xiaomi a început călătoria de extindere globală, în urmă cu aproximativ 6 ani. Din iunie 2020, Xiaomi s-a clasat în primele 5 locuri, în ceea ce priveşte volumul de telefoane inteligente livrate, în 50 de ţări, adică în aproape jumătate dintre cele 90 de pieţe globale în care compania este prezentă oficial.

Conform IDC, începând cu trimestrul al doilea al anului 2020, Xiaomi a fost cel mai mare brand de telefoane inteligente din India la nivel de livrări, pentru al 12-lea trimestru consecutiv, cu o cotă de piaţă de 29,4%.

Atât în primul cât şi în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, Xiaomi a devenit brandul de telefoane intelgente numărul 1 în Spania, având cote de piaţă de 28%, respectiv 37%, la aproxiamtiv doi ani de la intrarea sa oficială în această piaţă, în noiembrie 2017. În al doilea trimestru, Xiaomi a devenit al doilea brand de telefoane inteligente în Franţa, cu o cotă de piaţă de 15% şi o creştere anuală de 82%. Xiaomi continuă să construiască şi să extindă reţeaua sa de retail, care include atât canale online cât şi offline din pieţele internaţionale. La data de 30 iunie 2019, în pieţele internaţionale, existau 520 de magazine Mi Home autorizate, reprezentând o creştere de 92,6% faţă de anul anterior.

Imagine indisponibilă

La începutul anului 2020, Xiaomi şi-a recalibrat strategia de trecere de la „Smartphone + AIoT” la „5G + AI + IoT şi următoarea generaţie super internet”, urmând să investească cel puţin 50 miliarde RMB în următorii cinci ani în „5G + AIoT” pentru a îşi asigura poziţia de lider în acest domeniu. 5G nu se referă doar la o reţea mai rapidă pentru telefoanele inteligente. „5G + AIoT” reprezintă capacitatea Xiaomi de a oferi servicii pentru o linie amplă de produse. Oferă şansa de a le da utilizatorilor posibilitatea de a folosi tehnologiile AIoT într-un mod unic şi de pionierat. Strategia aceasta se mulează perfect pe ADN-ul companiei în domeniul serviciilor de internet, pentru a se asigura că va câştiga în această nouă eră a tehnologiei inteligente.

Compania a atins pragul de 10 miliarde RMB la veniturile din vânzări în 2012, 100 miliarde RMB în 2017, iar veniturile sale totale au depăşit 200 miliarde RMB în 2019.

Fortune Global 500, cunoscută şi sub denumirea de Global 500, este un clasament anual al primelor 500 de corporaţii din întreaga lume publicat de revista Fortune timp de 68 de ani, companii evaluate după veniturile din anul fiscal precedent.

Cele mai mari 500 de companii ale lumii pentru 2020 au generat 33.3 trilioane USD la nivel de venituri şi au avut un profit de 2.1 trilioane dolari în 2019. Împreună, companiile prezente în top în acest an angajează 69.6 milioane de oameni în întreaga lume şi reprezintă 32 de ţări şi regiuni.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite