Vodafone România - venituri în scădere, dar traficul de date aduce mai mulţi bani. Cum stau Orange şi Cosmote

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vodafone are venituri în scădere FOTO Mediafax
Vodafone are venituri în scădere FOTO Mediafax

Vodafone România şi-a anunţat rezultatele financiare de anul acesta, din perioada 1 aprilie 2013 – 31 martie 2014. Conform datelor companiei, Vodafone are 8,185 de milioane de clienţi în România, în creştere cu 104.390 faţă de anul trecut. "Adevărul" vă prezintă datele celor trei operatori principali din România.

Veniturile din servicii au fost de 703,7 milioane de euro, în scădere cu 0,9% faţă de anul trecut, în principal din cauza scăderii tarifelor de terminare. Fără impactul acestora, Vodafone estimează că veniturile au crescut cu 2%.

Veniturile din date mobile au crescut cu 20,5% în trimestrul încheiat pe 31 martie 2014, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru întregul an, veniturile din date a crescut cu 25,1%.

La 31 martie 2014, clienţii serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 41%, iar utilizatorii cartelei Vodafone 59% din clienţi. Proporţia a rămas neschimbată de la an la an. În acelaşi timp, rata de penetrare a telefoanelor inteligente a crescut cu 4,4% faţă de anul trecut.

Cum stă Orange?

Bază de clienţi mai mare

Veniturile înregistrate de Orange România în primele trei luni ale anului 2014 au fost de  230 milioane de euro, în creştere cu 4,9% faţă de perioada similară a anului trecut, pe bază comparabilă. La 31 martie 2014 Orange avea 10.394.000 de clienţi.

Traficul de internet pe mobil a înregistrat aceeaşi tendinţă ascendentă, cu o creştere de 44% faţă de perioada similară din 2013, în strânsă legătură cu numărul, din ce în ce mai mare, de clienţi ce folosesc internetul pe mobil, precum şi ca urmare a creşterii vânzărilor de smartphone cu 45% în primele trei luni ale lui 2014 faţă de primul trimestru din 2013. Unul din factorii ce au determinat această creştere îl reprezintă îmbogăţirea portofoliului de smartphone-uri, mai mult de jumătate dintre ele compatibile cu tehnologia 4G, disponibile la preţuri accesibile.

Cum se prezintă Cosmote?

În T1 2014, Cosmote România şi-a continuat cursul ascendent, consolidându-şi poziţia pe piaţă şi înregistrând creşteri pe cei mai importanţi indicatori. Mai mult, compania a reuşit să îşi sporească numărul de clienţi business cu un procent remarcabil de 26,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonaţi, în creştere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită ofertelor atractive adresate segmentului rezidenţial.

Cosmote România şi-a crescut considerabil baza de clienţi 3G cu 49% faţă de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creştere extraordinară de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/vodafone" target="_blank">View the story "Vodafone" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite