Un operator din SUA schimbă regulile telefoniei mobile: nu-şi mai obligă clienţii la abonamente scumpe, pe mai mulţi ani

Un operator din SUA schimbă regulile telefoniei mobile: nu-şi mai obligă clienţii la abonamente scumpe, pe mai mulţi ani

„Nu deranjaţi, ştim ce facem“, parcă ar spune T-Mobile. FOTO Engadget

Un operator din SUA schimbă regulile nescrise ale pieţei telefoniei şi a decis să-şi trateze clienţii drept clienţi, nu drept nişte oameni pe care îi poate obliga să plătească foarte mulţi ani abonamente foarte mari.

T-Mobile schimbă modelul de afacere şi pare să o facă în cel mai bun mod cu putinţă, deoarece alt competitor de pe piaţa nord-americană, Verizon, ia în calcul să folosească aceeaşi metodă. Ce a făcut T-Mobile? A decis să nu mai taxeze clienţii cu un preţ per telefon şi cu un abonament foarte mare încheiat pe, în cele mai multe cazuri, doi ani, scrie „Ziarul Financiar“.

„Marea păcăleală a subvenţiilor pentru telefoanele mobile s-a încheiat“, scrie David Pogue pentru „The New York Times“. Utilizatorii decid dacă vor să cumpere telefonul cu banii jos la preţ întreg sau îl cumpără ca pe o casă sau o maşină, în rate care sunt evidenţiate separat de abonamentul pentru serviciile de comunicaţii. Clientul poate alege să plătească un avans de 100 de dolari şi apoi lunar câte 20 de dolari, sau să plătească mai mult de 20 de dolari într-o lună, dacă are posibilitatea: contractul îi permite să facă acest lucru.

Acest lucru poate părea ca o păcăleală, dar este ceva diferit în mai multe moduri. Plăteşti doar telefonul mobil. Nu plăteşti dobândă şi ratele se opresc atunci când telefonul este achitat, iar factura scade din luna următoare, aşa cum ar trebui.

David Pogue, pentru NY Times

Noile planuri tarifare ale T-Mobile includ apeluri şi mesaje nelimitate şi acces la internet nelimitat, la preţuri de 50, 60 şi 70 de dolari pe lună. Singura diferenţă între abonamente este volumul de date la viteză maximă la care au acces utilizatorii: 500 MB (50 de dolari/lună), 2 GB (60 de dolari) sau nelimitat (70 de dolari).

Telefonul iPhone de la Apple este unul dintre cele mai cunoscute terminale prin care AT&T (şi alţi operatori apoi) au obţinut o bază foarte mare de clienţi. Preţul este, într-adevăr, mic, dar abonamentul ajunge la foarte mult în cei doi ani. Şi în România un iPhone se vinde la operatori la un preţ mai mare decât un model concurent.

T-Mobile SUA este divizia americană de telefonie mobilă a grupului german Deutsche Telekom. Mai multe informaţii despre noua strategie a operatorului sunt disponibile în articolul de pe site-ul „Ziarul Financiar“.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările