Firmele producătoare de jocuri se mută în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pregătirea bună a specialiştilor de la noi şi costurile scăzute pentru dezvoltarea de noi platforme sunt principalele atuuri Doi dintre giganţii industriei de jocuri pentru calculator au

Pregătirea bună a specialiştilor de la noi şi costurile scăzute pentru dezvoltarea de noi platforme sunt principalele atuuri

Doi dintre giganţii industriei de jocuri pentru calculator au deschise birouri la Bucureşti de mult timp. Electronic Arts şi Ubisoft au filiale în România de care sunt extrem de mulţumiţi. Electronic Arts România este prima prezenţă legală a companiei-mamă în România şi primul studio intern al companiei din Europa de Est. În prezent, biroul de la Bucureşti are 116 de programatori, designeri, graficieni şi testeri şi un buget anual de peste 2,5 milioane de dolari.

Compania produce jocuri originale pentru telefoane mobile, adaptează jocuri pentru o gamă largă de telefoane mobile de pe piaţă, creează sisteme tehnologice de procesare şi distribuire a aplicaţiilor pentru telefoane mobile şi testează jocuri mobile destinate pieţei europene. Ultima creaţie EA România este jocul "Harry Potter şi Ordinul Phoenixului" varianta pentru telefoane mobile. Jocul este produs integral de studioul EA Mobile România sub coordonarea filialei din Anglia.

"Jocul este sută la sută original şi dezvoltat în întregime în România", a declarat Mihai Pohonţu, general manager Electronic Arts Mobile. Echipa care a dezvoltat jocul a fost formată din 12 persoane. Compania a dezvoltat sau portat până acum în cadrul studioului din Bucureşti jocuri pentru telefoane mobile precum Medal of Honor, EA Sports Fifa 2007, Need For Speed Carbon, Tetris, EA Sports NBA Live 2007, EA Sports Tiger Woods PGA Tour 07, The Sims 2, The Sims 2 Pets, Simcity, EA Air Hockey, Doom RPG sau EA Sports Fifa World Cup 2006.

Electronic Arts investeşte în viitori programatori

Divizia din România colaborează cu Facultatea de Automatică şi Calculatoare (Politehnica Bucureşti) prin introducerea a două programe educaţionale destinate studenţilor: "Automate finite" şi "2D Graphics". Primul curs prezintă metode, algoritmi şi metode de analiză şi sinteză a automatelor finite, denumirea folosită în limbaj tehnic pentru telefoanele mobile. "2D Graphics" abordează moduri de redare fotorealistă a imaginilor, dar şi tehnici de dezvoltare a jocurilor pentru dispozitive mobile.

La finalul celor două cursuri, cei mai buni studenţi vor fi selectaţi pentru colaborări cu EA România. Mai mult, EA intenţionează să realizeze în cadrul Politehnicii un program de Masterat în "Games Development". Iar studenţilor care sunt interesaţi de cariere în industria jocurile Electronic Arts doreşte să le acorde burse. Colaborarea EA România cu Politehnica Bucureşti a demarat în toamna anului trecut prin inaugurarea unui centru de excelenţă destinat perfecţionării studenţilor.

Centrul beneficiază de o investiţie totală ce se estimează că va depăşi 100.000 dolari în următorii trei ani de desfăşurare a programului şi reprezintă primul pas pe care EA l-a făcut în sprijinirea dezvoltării viitorilor profesionişti din IT.

Ubisoft îşi măreşte echipa din România

Ubisoft, unul dintre cei mai mari producători de jocuri video, vrea să îşi mărească cu 50% echipa din România, care are în momentul de faţă 350 de angajaţi, în principal artişti grafici şi specialişti în testarea şi programarea jocurilor video. Ubisoft Bucureşti este primul studio deschis de producătorul de jocuri în afara graniţelor Franţei, unde se află sediul central, fiind în acelaşi timp un centru de coordonare regională pentru operaţiunile Ubisoft în Europa de Est, au completat reprezentanţii companiei.

În vara anului trecut, Ubisoft România a deschis primul centru de dezvoltare şi testare a jocurilor video din Bulgaria, centru care va fi subordonat studioului din România. Studioul din Bulgaria este condus de Alexandru-Ion Radu, care anterior a ocupat funcţia de director de resurse umane al studioului din România şi care răspunde direct directorului general al Ubisoft România, Sebastien Delen.

"Ştiam că în Sofia putem găsi specialişti bine instruiţi şi talentaţi, iar în vara anului trecut am hotărât să aducem 11 dintre ei, nouă programatori şi doi artişti, în studioul din Bucureşti. Aceştia au contribuit la succesul jocului Blazing Angels: Squadrons of WWII, convingând astfel managementul de vârf Ubisoft că stabilirea unui nou studio de producţie în Sofia este o oportunitate care nu trebuie ratată," a spus Alexandru-Ion Radu.

Ubisoft România a raportat o cifră de afaceri de peste 20,5 milioane de lei noi în 2005, din care doar 15% au fost vânzări în ţară, iar restul din exporturi, au declarat reprezentanţii companiei. În 2004, Ubisoft România a avut o cifră de afaceri de 12,7 milioane de lei noi.

În primul trimestru al anului 2006, cifra de afaceri a companiei a depăşit 6 milioane de lei noi, înregistrându-se o creştere de 21,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Ubisoft România este un jucător major şi pe piaţa de distribuţie a jocurilor video, cu o cotă de 25%, în condiţiile în care distribuie exclusiv jocuri publicate de Ubisoft.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite