Digitalizarea profundă, pariul propus României de cei de la Vodafone pentru următorii ani

Digitalizarea
profundă, pariul propus României de cei de la Vodafone pentru următorii ani

Murielle Lorilloux

Viitorul tehnologizat, în care majoritatea românilor va putea acţiona diverse device-uri cu ajutorul banalului, de acum, telefon mobil, e mult mai aproape decât credem. În 2020 sau imediat după, tot ce am văzut pe această temă în diverse filme va deveni realitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Diverse dispozitive, precum televizorul, maşina de spălat sau chiar cea de călcat, centrala termică sau sistemul de ventilaţie al casei, vor putea fi cu lejeritate controlate de la distanţă şi de românul de rând.

Şi asta fiindcă principalele companii de telefonie mobilă şi-au diversificat din ce în ce mai mult activitatea.

Vodafone România, spre exemplu, a trecut de la statutul de furnizor tradiţional de telecomunicaţii la cel de companie de comunicaţii prin definiţie. Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, crede că „schimbarea implică transformarea digitală, proces care va permite companiei să furnizeze aplicaţii şi soluţii digitale dincolo de banala conectivitate”.  Viitorul, adaugă ea, nu va implica doar legătura cu alte persoane, ci şi cu alte lucruri. Iar Vodafone lucrează deja la asta! Nu mai departe de începutul lunii octombrie, Vodafone şi Mega Image au lansat un experiment aparte dedicat primului magazin inteligent din România în care soluţii digitale speciale permit deja clienţilor accesul al produsele dorite, precum şi reducerea timpilor de aşteptare.

Ca şi în urmă cu 14 luni când şi-a început oficial mandatul al conducerea Vodafone România, Lorilloux a afirmat joi, 15 noiembrie, că principalele priorităţi identificate în 2017, big data, extinderea serviciilor şi către zona fixă, precum şi sporirea accentului pe digitalizare în vederea susţinerii cât mai rapide a preferinţelor clientului, vor ţine capul de afiş şi pe mai departe, inclusiv în 2019.

An în care Vodafone România va prelua, cel mai probabil la jumătatea anului, reţeaua de cablu UPC, afacere care mai aşteaptă doar acordul oficial al Comisiei Europene, dar şi în care vor începe primele licitaţii pentru trecerea la cea mai modernă tehnologie în domeniu, 5G.

„Achiziţionarea UPC este o piatră de hotar importantă şi reprezintă, de asemenea, o mare oportunitate de a oferi o mai bună convergenţă şi servicii fixe clienţilor români. În plus, după finalizarea procesului de fuziune, piaţa românească va beneficia de soluţii mai bune şi de o îmbunătăţire în ceea ce priveşte concurenţa şi infrastructura.

În plus, compania a lansat Vodafone TV, un pas important în domeniul video la cerere. Aplicaţia oferă o mulţime de funcţii noi, cum ar fi descărcarea pentru redare, sugestii personalizate, funcţii de captură. Toate aceste caracteristici de personalizare oferite de Vodafone TV fac parte din noile tendinţe de viitor”, a declarat Lorilloux.

Ea a indicat şi faptul că va trebui găsit cel mai bun mixt în chestiunea investiţiilor, fiindcă în 2019 plata achiziţiei viitoarelor licenţele 5G se va adăuga taxei anuale de spectru datorată statului, prin Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Telecomunicaţii, de către fiecare operator şi titular de licenţă de emisie, dar şi altor investiţii, deja programate. În context, Murielle Lorilloux a adăugat şi amănuntul conform căruia speră ca costul achiziţiei licenţei 5G să nu fie mai scumpă decât pentru cea precedentă.

Pe de altă parte, Lorilloux a spus şi că nu întrevede pentru 2019 niciun fel de schimbări pe piaţa de comunicaţii din România, în ciuda producerii aşteptatului de acum Brexit, la sfârşitul lunii martie, după cum nu crede nici în eventualitatea majorării tarifelor actualelor abonamente.

Mai mult, în următorii ani, mai spune aceeaşi Murielle Lorilloux, clienţii companiei vor trebui să se aştepte la diversificarea şi mai profundă a aplicaţiilor existente azi, dar şi la sporirea acţiunilor de suport pe care Vodafone România le acordă tuturor clienţilor săi, aproape zece milioane în prezent, în condiţiile în care serviciile de telefonie mobilă şi de transmisie de date au devenit un fel de a doua natură a omului.

„Vodafone România a investit mai mult în publicitatea digitală pentru a aduce o mai mare relevanţă clienţilor şi pentru a spori eficienţa. Ofertele şi campaniile digitale ale companiei, cum ar fi Vodafone Shake şi Mystery Box, au avut un ecou foarte bun în rândul utilizatorilor...oricând, un client poate lua legătura printr-un apel video cu un reprezentant Vodafone pentru a obţine informaţiile necesare pentru produse, o capacitate care reduce timpul necesar pentru a merge la magazin şi simplifică şi procesele de achiziţie, prin simpla utilizare a unui instrument digital. Toate aceste realizări au fost posibile datorită proceselor interne de digitalizare. Vodafone România a devenit o companie digitală prin definiţie!”, a conchis aceeaşi Murielle Lorilloux.  

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările