Digi, cel mai dorit operator mobil de către români. Topul preferinţelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste jumătate dintre români (57%) deţin în prezent abonament personal la o companie de telefonie mobilă. Un român din 4 optează pentru cartela pre-pay (24%), în timp ce 1 din 5 (18%) deţine atât abonament personal, cât şi cartelă pre-pay. Acestea sunt concluziile unui studiu Exact CC pe un eşantion reprezentativ de 1029 de persoane.

Tinerii vor cartele, adulţii de peste 40 de ani abonamente

Tinerii 18-29 de ani sunt mai puţin orientaţi spre abonamente (46% / vs / 57% media naţională), aceştia preferând cartelele pre-pay. Nici ideea de a plăti atât un abonament lunar, cât şi o cartelă pre-pay nu îi atrage la fel de mult pe tineri (9% / vs / 18% media naţională). La rândul lor, cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani sunt adepţii abonamentelor (67% / vs / 57% media naţioanală), cartelele pre-pay reprezentând opţiunea a doar 11% dintre aceştia (cu 13% mai puţin comparativ cu media naţională).

Cartelele, preferate de cei cu un venit mic, iar abonamentele de cei cu un venit lunar de peste 3000 lei
Privind de această dată spre categoriile de venit ale respondenţilor, constatăm că principalii clienţi ai cartelelor pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 lei: 34%. Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat între 3000-4000 lei: 68%, cu 11% peste media naţională.

Din perspectiva regiunilor geografice ale ţării, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit faţă de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% deţin un abonament (cu 12% sub media naţională), în timp ce procentul celor care optează pentru cartele pre-pay creşte până la 36% (cu 12% peste media naţională). 

Românii, mulţumiţi de serviciile de telefonie mobilă de care beneficiază

Chestionaţi în legătură cu serviciile de telefonie mobilă de care beneficiază, majoritatea românilor se declară foarte mulţumiţi: Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74). Când vine însa vorba de atribute specifice, constatăm că Digi este compania apreciată pentru aspecte legate de preţ: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atrăgătoare oferte promoţionale (27%), cele mai bune preţuri pentru telefoanele mobile (24%) şi cele mai bune preţuri pentru tablete sau laptopuri (13%). Vodafone este compania recunoscută pentru: cea mai mare arie de acoperire (40%), cel mai bun renume (34%) şi cei mai buni operatori la serviciul relaţii clienţi (21%). În Moldova însă, Orange este compania care se bucură de cea mai bună reputaţie, beneficiind de aprecierea a 36% dintre locuitori (cu 16% peste procentul înregistrat în cazul Vodafone). Organizarea website-ului şi varietatea produselor oferite de magazinul online sunt apreciate în egală măsura în cazul Vodafone şi Orange (1 din 5 români în ambele cazuri).

Digi şi Vodafone – în topul preferinţelor pentru viitoarele abonamente

Întrebaţi la ce companie de telefonie mobilă vor apela în viitor, în vederea încheierii unui abonament, românii şi-au manifestat interesul faţă de Digi şi Vodafone, cu 34% şi, respectiv, 32%. Orange reprezintă opţiunea viitoare a 22% dintre români, în timp ce Telekom a doar 12%.

Moldovenii rămân orientaţi către operatorul Orange, 36% dintre aceştia (cu 14% peste media naţională) manifestându-şi interesul viitor pentru abonamentele acestei companii.

Vodafone şi Orange – operatorii preferaţi pentru achiziţii viitoare de cartele pre-pay

Dacă Digi reprezintă prima opţiune a românilor atunci când ne referim la abonamente viitoare, compania coboara pe ultima poziţie atunci când este adusă în discuţie achiziţia viitoare de cartele pre-pay: 7%. Primii 3 operatori de telefonie preferaţi sunt în acest caz Vodafone (39%), Orange (34%) şi Telekom (20%).

Cartelele Vodafone sunt vizate în viitor de persoanele cu un venit lunar mai mic de 1000 lei (48%, cu 9% peste media naţionala), în timp ce cei cu un venit mai ridicat, situat între 2000-3000 lei, sunt interesaţi de cartelele Telekom (36% / vs / 20% media naţională). Preferinţa pentru cartelele Orange este extrem de evidentă în cazul persoanelor cu un venit lunar de 3000-4000 lei (72%, cu 38% peste media naţională).

Bucureştenii îi sunt fideli brandului Vodafone (49% /vs / 39% media naţională şi 18% Orange). Aceeaşi situaţie se întâlneşte şi în Muntenia (57%), în timp ce locuitorii Moldovei şi Transilvaniei vor opta pentru operatorul Orange: 64%, respectiv 57%. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite