Cum a vrut BlackBerry să înlocuiască SMS-ul şi să ofere în schimb cel mai popular serviciu al său

0
Publicat:
Ultima actualizare:

BlackBerry, în ciuda problemelor cu care se confruntă, are o aplicaţie dorită: BlackBerry Messenger. Fosta conducere a ştiut că are un produs bun la dispoziţie şi a vrut să-l transforme în înlocuitorul SMS-ului.

James Balsillie, codirector al BlackBerry înainte de venirea lui Thorsten Heins, plănuia să ducă BBM acolo unde doar SMS-ul era. Globe and Mail publică o analiză a decăderii BlackBerry şi vorbeşte şi despre SMS 2.0, ideea cu care canadienii plănuiau să înlocuiască acest serviciu popular. În tot acest joc, RIM (pe atunci încă se numea „Research In Motion“) urma să reducă tarifele şi operatorii trebuiau să împingă serviciul spre utilizatorii care încă nu avea BlackBerry, chiar şi spre cei care abia treceau la smartphone.

Ideea se contura sub forma unui serviciu talk and text pe care operatorii l-ar fi oferit. Sau se discuta şi ca operatorii să ofere un abonament cu un cost mai mare care ar fi inclus BBM şi alte beneficii BlackBerry, inclusiv 1GB de stocare online pentru poze sau muzică. Astfel, operatorii şi-ar fi putut vinde serviciile prin BBM, dacă aveau aşa ceva sau doreau pentru un profit mai mare.

Tot acest plan venea şi cu un alt mare plus pentru operatori. Clienţii n-ar mai fi migrat cu uşurinţă către alte companii telecom, pentru că datele le-ar fi fost stocate la RIM. Se contura o lume în care BBM ar fi devenit un motor de comunicare şi compania ar fi căpătat o influenţă şi mai mare. Până la mijlocul anului 2011, Balsillie a făcut din SMS 2.0 prioritatea de vârf a companiei. Dar nu erau şi operatorii la fel de interesaţi, chiar dacă partenerul său de funcţie era parţial de acord.

Mike Lazaridis, celălalt director, era îngrijorat de costurile pe care le necesita migrarea BBM pe alte platforme. „Nu eram în poziţia de a investi în servicii gratuite care ar fi necesitat mulţi bani şi ar fi putut să nu aducă nimic timp de câţiva ani“, susţin unele surse pe care le citează Globe and Mail. A venit însă vremea retragerii directorilor şi Heins a oprit proiectul SMS 2.0. Prioritatea a devenit atunci BlackBerry 10, lansat în ianuarie 2013.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite