Analist: Apple a vândut zeci de milioane de iPad-uri şi iPhone-uri în ultimele luni

Analist: Apple a vândut zeci de milioane de iPad-uri şi iPhone-uri în ultimele luni

Viitorul şi trecutul de la Apple: iPhone 4S vs. iPhone 5. FOTO CNet

În ciuda lansărilor de la CES, în pofida noilor smartphone-uri pe care unii producători le-au anunţat deja, iPhone reuşeşte să fie în centrul atenţiei. De la scăderea vânzărilor la un iPhone mai ieftin, începutul de an este al Apple, dar se pare că telefonului nu-i merge atât de prost pe cât se credea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Apple urmează să-şi anunţe rezultatele pe ultimul trimestru în câteva zile, iar această perioadă este importantă, deoarece cuprinde şi sărbătorile de iarnă. În această vreme a speculaţiilor de orice natură despre iPhone şi Apple, analistul Ming-Chi Kuo de la KGI Securities a venit cu propria sa estimare despre cât de dorit a fost telefonul de către cumpărători, notează „Venture Beat“.

Analistul a spus, într-o notă către investitori obţinută de „AppleInsider“, că Apple a vândut aproximativ 52 de milioane de telefoane iPhone, volum din care 35 de milioane au fost iPhone 5. Cifrele sale par destul de optimiste, dar Kuo se bazează pe informaţiile pe care le-a obţinut de la furnizorii de componente. Per total, în 2012, el preconizează că Apple a reuşit să vândă peste 140 de milioane de smartphone-uri, cu o creştere de 41% faţa de acum doi ani.

Nici tabletele nu au fost mai puţin dorite, creşterea fiind de 49% comparativ cu anul 2011. În al patrulea trimestru, adică pe o perioadă de doar trei luni, Kuo estimează că Apple a reuşit să livreze 23 de milioane de iPad-uri. Mini, vedeta de toamnă a companiei, se apropie de primele 10 milioane. Dacă aceste predicţii sunt reale sau nu, vom afla pe 23 ianuarie, când Apple va comunica datele oficiale.

Foto
iPhone 5 în România

BGR“ vine, în ciuda previziunilor pozitive, cu o întrebare pentru Apple: cât de bine s-a vândut iPhone 5 de 64 GB? Autorul articolului compară parcursul pe piaţă al ultimul model de smartphone şi al iPhone 4S, cu un an în urmă. Mai mult, se poate ca preţul de 850 de dolari al celui mai scump iPhone 5 să fi îndepărtat puţin cumpărătorii. Cifrele din octombrie, publicate de „All Things D“, arătau că cel de 64 GB a fost cumpărat doar de 9% din oameni, pe când în 2011, iPhone 4S de 64 GB a fost dorit de 23% din utilizatori.

Scade interesul pentru modelele ultra premium? Sau cumpărătorii corelează preţul mare cu lipsa de inovaţie şi, astfel, vânzările scad? Răspunsul va fi aflat tot pe 23 ianuarie, dar este foarte posibil ca încă din acest trimestru Apple să schimbe strategia de marketing, să se adapteze unei pieţei noi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: