Şefa inovaţiei de la Samsung, despre Galaxy S6 Edge: "Am decis că piaţa vrea acest design"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Samsung Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge arată că Samsung poate să facă device-uri performante şi care arată bine. Dacă anul trecut Samsung a părut o companie care nu riscă, anul acesta pare una care simplifică pentru a câştiga inima publicului. Am vorbit cu Lysa Clavenna, şeful diviziei de inovaţie de la Samsung despre aceste aspecte.

Samsung Galaxy S6 şi S6 Edge au adus o serie de specificaţii interesante, iar Edge-ul e primul telefon cu ecranul cu două margini curbate. Una dintre aceste margini poate fi folosită pentru a vedea dacă primim un apel de la un contact favorit sau pentru a primi notificări, atunci când telefonul e închis.

Faţă de Samsung Galaxy Note 4 Edge, lansat la Berlin în septembrie, Samsung a simplificat lucrurile. De asemenea, şi în interiorul sistemului de operare, telefonul nu mai are funcţii consacrate şi complicate, care nu erau folosite de foarte mulţi oameni. Cu Lysa Clavenna am încercat să aflu punctele de inovaţie ale Samsung, dar şi filosofia companiei sud-coreene pentru anul care urmează.

Despre Samsung Galaxy S6 şi S6 Edge puteţi afla detalii din acest articol. 

De ce s-a întors Samsung către … oameni

Sună a slogan populist, iar în tehnologie poate fi o sabie cu două tăişuri. Lysa Clavenna mărturiseşte că pentru ei procesul de inovaţie trece mereu prin consultarea oamenilor şi prin analizarea dorinţelor lor.

„Samsung S6 Edge e revoluţionar prin designul său, dar este şi o minune tehnologică. Sticla e făcută la 800 de grade Celsius. Eu sunt încântată de o caracteristică de care piaţa avea nevoie“, spune Clavenna. Ea se referă la People Edge. Această funcţie ne lasă să selectăm o culoare diferită pentru cele cinci contacte favorite, iar când telefonul este pus cu ecranul în jos, vedem pe margine cine ne sună.

„Oamenii au vrut să-şi diferenţieze contactele favorite de restul. 76% cred că e lipsit de bun simţ să întrerupi o conversaţie cu un telefon primit. Dar oamenii întorc telefonul când cineva ne sună. Am simţit că e ceva acolo, în acţiunea aceea, de întoarcere a telefonului“, mărturiseşte Lysa, în timp ce îmi ridică reportofonul, un iPhone 6 în cazul ăsta, şi-l pune cu ecranul în jos pentru a demonstra ce vrea să spună.

Samsung Galaxy S6

„Telefonul e portalul meu către cei mai importanţi oameni. Îţi permite să ai linişte sufletească. Iar People Edge e începutul unor posibilităţi mari. Am pus oamenii pe primul loc“, crede Clavenna.

Lysa mărturiseşte că de fiecare dată când vede pe cineva întorcându-şi telefonul într-o şedinţă, realizează că a reuşit să facă un lucru pozitiv într-un telefon. „Ne ascultăm utilizatorii şi încercăm să livrăm funcţii pe care le înţelegi chiar dacă nu eşti tehnic“.

Am urmat ceea ce ne-au rugat oamenii. Am ajuns într-un moment important, după ani de inovaţie. Ca să înţelegi unele soluţii integrate în telefoane, trebuie să ai un anumit nivel de sofisticare. 40% din feature-uri şi notificări au fost reduse în Galaxy S6

Samsung simplifică funcţiile

După ce a lansat Samsung Galaxy S4, firma sud-coreeană a propus un mod diferit de a folosi telefonul, cu ajutorul multor gesturi. Totul părea science-fiction venit în realitate, iar acest lucru a entuziasmat publicul pentru câteva zile. Dar, în viaţa reală, oamenii şi-au dat seama că tehnologia nu a ajuns încă la momentul potrivit şi că oamenii pierd mai mult timp folosind mişcările decât butoanele. De la S4 încoace, Samsung a simplificat. La Samsung Galaxy S6 şi la S6 Edge, Samsung a adus cu 40% mai puţine feature-uri şi notificări, un moment important pe piaţă, pentru că producătorii simplifică produsele lor.

image

„Am urmat ceea ce ne-au rugat oamenii. Am ajuns într-un moment important, după ani de inovaţie. Ca să înţelegi unele soluţii integrate în telefoane, trebuie să ai un anumit nivel de sofisticare. 40% din feature-uri şi notificări au fost reduse în Galaxy S6“, spune Lysa Clavenna.

De asemenea, Samsung şi-a asumat, pe lângă simplificare şi o schimbare majoră - designul dintr-o singură bucată şi lipsa memoriei extensibile.

De la un S5 simplu la un S6 curajos

Lysa Clavenna nu s-a clintit când i-am zis că Samsung Galaxy S5 a fost un telefon care părea desenat şi construit de un comitet de cercetare, nu de o echipă de inovaţie. Pentru ea, acel telefon a fost unul bun.

„Am fost destul de curajoşi să lansăm S5 pentru că am ascultat oamenii. De multe ori uităm de oamenii care nu citesc bloguri de tehnologie. Am inovat pentru piaţa largă“, a spus Lysa.

Odată cu S6 şi S6 Edge, Samsung şi-a asumat riscul de a nu fi popular într-o anumită categorie de public. Pe forumurile Samsung şi pe Facebook, după evenimentul Unpacked de duminica trecută, fanii Samsung au protestat faţă de lipsa bateriei ce poate fi înlocuită şi memoria fixă la 32, 64 şi 128 de GB.

„Ştiam că vor fi critici. E o conversaţie eternă. Am lansat telefoane non-unibody pentru că voiam să le dăm oamenilor baterie şi stocare. Dar erau prea multe dovezi că piaţa vrea asta. Analiza de costuri şi beneficii a fost bună. Nu am spus niciodată că nu vrem să livrăm cel mai bun telefon posibil. Dacă piaţa vrea design unibody, vom oferi“, a spus Lysa Clavenna.

Potrivit şefei diviziei de inovaţie de la Samsung, compania a fost prea umilă în trecut şi nu a adus pe piaţă lucruri pentru că nu erau siguri pe ele. „Am vrut să livrăm cel mai bun produs şi cred că îl avem acum şi ar trebui să vorbim mai mult despre el“, laudă Lysa Clavenna produsul lor.
 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite