FOTO YouTube România, la primul eveniment dedicat industriei muzicale româneşti: Va deveni un jucător global

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Când intri pe YouTube, ce cauţi cel mai des? Probabil că dacă Google ar fi permis materialele pornografice, dilema ar fi fost mai mare, dar răspunsul e simplu: muzică. Muzică vor oamenii cel mai mult, iar astăzi compania a avut un eveniment dedicat industriei muzicale din România.

La The Ark, Google România a vorbit despre muzică, YouTube, audienţe pe platformă şi monetizare. Teoria e simplă, ai un conţinut bun, căutat, atunci câştigi, dar Google a vrut să le prezinte şi celor din industria muzicală românească oportunităţile. Printre invitaţi a fost şi Dan Popi, directorul general al Cat Music, care a spus că YouTube este noua televiziune muzicală, iar la primul workshop a amintit puţin şi de acum dispăruta Atomic.

image

„Alex Mica are o piesă, «Dalinda», care are cam 50 de milioane de afişări şi nu am reuşit să fac nimic cu ea, n-a vrut nimeni s-o licenţieze. Cred că, deşi nu mi-au spus, percepţia a fost «este prea etnică» sau, simplu, «este o manea ordinară», a spus acesta. Nu e o manea ordinară, este o piesă care se consumă şi totuşi n-a reuşit să treacă de lumea nouă şi să intre în lumea veche pe care o ştiam dinainte de YouTube“.

În plus, el a spus că să ai parte de interacţiunea utilizatorilor nu e mereu cea mai bună situaţie, mai ales când comentariile încep să trateze orice altceva numai conţinutul nu. „Am decis să dezactivăm comentariile. Am stat cu inima strânsă o săptămână şi am constatat că imensa majoritate a celor care nu comentează nu a fost deranjată în niciun fel, ba chiar a sporit interesul“, a afirmat Popi.

youtube music day bucuresti foto razvan baltaretu/adevarul

Bogdana Butnar, Head of Telco/E-Commerce la Google România, a moderat talk show-ul de la început. La finalul acestuia am întrebat-o dacă e bună sau rea publicitatea în videoclipuri. „Dacă publicitatea e relevantă, oamenii nu se arată deranjaţi de ea. Iar oamenii din România au început să câştige bani începând cu 24 mai, odată cu lansarea YouTube în România. Cu acel moment cred că şi veniturile producătorilor de conţinut au crescut, dar şi interacţiunea din partea utilizatorilor“, a explicat aceasta.

Dan Bulucea, country manager Google România, a tranşat dilema în favoarea muzicii: 70% din conţinutul urmărit pe YouTube este muzică, astfel că potenţialul este foarte mare. Totuşi, la nivel mondial, traficul de date şi angajamentul utilizatorilor este foarte mare în ceea ce priveşte YouTube. „Dacă noi am petrece aici două ore, ne-ar trebui cam un an şi jumătate să vedem tot ce s-a încărcat pe YouTube în tot acest timp. Şi pe Facebook se urmăresc zilnic videoclipuri echivalente ca durată cu 500 de ani“, a spus Bulucea.

youtube music day bucuresti foto razvan baltaretu/adevarul

Cu Sojka am discutat despre cum se vede piaţa din România. Şi cum se vede în mediul acesta al YouTube. „Este piaţa în care conţinutul creat este potrivit şi pentru exterior. Sunteţi foarte buni la a exporta şi de aceea piaţa aceasta este atât de diferită de cele din Europa centrală. Suedia este similară, dar cred că pentru România e interesant faptul că ceea ce e pe YouTube ajunge să intereseze şi oameni din ţări neluate în calcul, cum ar fi Japonia“ a fost caracterizarea acestuia.

Globalizarea a speriat, de-a lungul timpului, oamenii, dar are şi părţi bune, susţine Sojka. „Asta poate fi o industrie bună care poate profita de globalizare, nu să fie îngrădită de aceasta. Piaţa muzicală din România va deveni un jucător global şi asta sperăm. De aceea am avut şi acest eveniment, să ne asigurăm că toţi creatorii au instrumentele necesare“, a detaliat acesta.

Hai să discutăm pe Facebook, ne găseşti pe Tech Adevărul

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite