Yahoo! vrea să revoluţioneze aplicaţiile de hărţi: nu îţi arată cea mai eficientă rută, ci traseul cel mai interesant

Yahoo! vrea să revoluţioneze aplicaţiile de hărţi: nu îţi arată cea mai eficientă rută, ci traseul cel mai interesant

Google şi Apple Maps se luptă pentru dominaţie pe iOS. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Google domină toate celelalte aplicaţii de hărţi pentru smartphone, dar Yahoo! are un truc în mânecă prin care speră să câştige atenţia utilizatorilor. Compania vrea nu să îţi arate cea mai rapidă rută, ci cea pe care poţi vedea cele mai frumoase lucruri.

Ştiri pe aceeaşi temă

În Europa, Yahoo! construieşte ceea ce ar putea fi cea mai utilă aplicaţie de hărţi pentru turişti şi exploratori urbani. După ce Google a cucerit Android şi iOS prin Maps, iar Nokia s-a remarcat prin Here Maps, Yahoo! speră să aibă produsul de navigare care să îţi arate cele mai frumoase locuri. Într-un centru de dezvoltare din Barcelona, compania lucrează la aplicaţia care ia în calcul pozele încărcate pe Flickr şi nevoile tale pentru a-ţi arăta lucruri şi obiective turistice interesante, scrie Wired.

Deşi Google Maps este cea mai populară aplicaţie, toate celelate fac, în esenţă, acelaşi lucru: între două puncte îţi arată cea mai scurtă rută. Totuşi, Daniele Quercia şi Luca Maria Aiello de la Yahoo! şi Rossano Schifanella de la Universitatea din Torino, Italia, vor ceva mai mult. Au pornit de la intervievarea oamenilor cu privire la care locuri din Londra li se par mai frumoase. Apoi, au folosit datele pentru a construi o hartă a Londrei bazată pe frumuseţea locurilor, nu pe precizia rutei. La final, le-a ieşit că ruta „mai frumoasă“ este doar cu câteva minute mai lungă, dar mult mai interesant de parcurs.

Ce încearcă Yahoo! să facă, şi ar putea reuşi, e să înlocuiască ideea de algoritm eficient, care livrează rezultate mai rapid, mai bine, cu algoritmul care îţi face călătoria mai plăcută. Apoi, Yahoo! nu are cum să concureze cu Google, Apple sau Microsoft. Sunt companii care mai mult sau mai puţin domină domeniul, folosindu-se de expertiza altora sau creându-şi baze de date proprii. Astfel, Yahoo! poate exploata natura umană şi să vândă plăcerea de a călători.

După ce echipa din Barcelona va avea algoritmul finalizat şi introdus într-o aplicaţie de sine stătătoare, vor să o „şlefuiască“ prin intermediul oamenilor. În plus, Yahoo! are la dispoziţie baza de fotografii din Flickr şi oamenii sunt mai predispuşi să fotografiezi locuri interesante decât locuri banale. Spre exemplu, pentru Londra sunt aproape patru milioane de imagini. Iar în Boston, dintr-o bază de date de 1,3 milioane de poze, cei 50 de participanţi care au folosit aplicaţia Yahoo! au preferat ruta mai frumoasă. Şi după cum a fost cazul cu Yahoo! Weather, Aviate şi News Digest, compania a demonstrat că poate livra aplicaţii interesante.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările