Japonezii care vor să domine Internetul cumpără Viber, una dintre cele mai folosite aplicaţii de mesagerie instant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Viber, una dintre cele mai cunoscute aplicaţii de mesagerie instant, a ajuns în Japonia. Rakuten, una dintre cele mai mari companii cu servicii online, a decis s-o cumpere cu aproape un miliard de dolari. Vestea vine la câteva zile după ce oficialii Viber au spus că nu negociază o vânzare.

Rakuten vrea să devină compania numărul 1 pe Internet, în viitor, iar Viber este doar una dintre pieţele pe care vrea să le cucerească. Debutează, totodată, pe teritoriul aplicaţiilor de mesagerie instant, cumpărând cu 900 de milioane de dolari un serviciu care are peste 300 de milioane de utilizatori, conform cifrelor comunicate în noiembrie 2013. Până la finalul acestui an vrea să ajungă la o bază de utilizatori de 500 de milioane. „Business Wire“, citată de Yahoo! News, susţine că Rakuten ar putea aduce alte 225 de milioane de utilizatori spre Viber.

„Viber are un potenţial foarte mare şi ca platformă de gaming. Pe scurt, Viber a înţeles cum vor oamenii să folosească un anumit produs şi a creat acel serviciu care le oferă asta. Asta face din Viber platforma perfectă pentru Rakuten, pe măsură ce vrem să ne dezvoltăm înţelegerea faţă de utilizatori şi să ne sporim audienţa printr-un ecosistem dinamic de servicii de Internet“, a explicat Hiroshi Mikitani, preşedinte şi director Rakuten. Gânduri la fel de bune au fost exprimate şi de către Talmon Marco, fondator şi director Viber.

Rakuten şi-a început marşul spre cucerirea pieţei online în 2012, când a cumpărat Kobo, unul dintre serviciile e ereading cu cea mai mare creştere care în prezent a ajuns să aibă o bibliotecă de circa 4 milioane de cărţi, reviste şi ziare pentru utilizatori din 190 de ţări. Tot în 2012, Rakuten a cumpărat Wuaki.tv, o platformă de video on-demand din Spania şi care recent a început expansiunea în Europa. Iar în 2013, Rakuten a cumpărat platforma Viki, similară Hulu din Statele Unite ale Americii. În prezent, Viki are 30 de milioane de utilizatori, iar 65% din ei utilizează platforma prin dispozitive mobile.

Cu trei zile în urmă, Viber anunţa că nu caută să vândă către o companie din Asia, după cum nota Reuters, o companie specializată pe mesageria instant. Atunci, s-a vehiculat că Viber ar fi de cumpărat cu 4-500 de milioane de dolari. Se pare că o companie din Asia voia s-o cumpere, doar că nu era specializată pe mesagerie instant, iar suma era mult mai mare. Viber este prezentă în 193 de ţări pe platforma ca Android, iOS, BlackBerry, Windows Phone şi chiar Symbian.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite