Ungaria a finalizat licitaţia pentru frecvenţele 5G, acordând licenţe către trei companii locale. Reacţia Digi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Maghiară pentru Media şi Telecomunicaţii (NMHH) a finalizat licitaţia pentru frecvenţele 5G, acordând licenţe către trei companii locale: Magyar Telekom, Telenor Hungary şi Vodafone Hungary, pe o perioadă de 15 ani.

Cele trei companii desemnate vor plăti împreună pentru aceste drepturi, o sumă de circa de 360.4 milioane de euro. 

NMHH remarcă faptul că ofertele primite până la 11 martie pentru benzile de 700 MHz, 2100 MHz şi 3600 MHz arată că există mai multă cerere decât ofertă. Prin urmare, a organizat licitaţii pentru blocurile oferite, sub rezerva unor precauţii stricte. Cei trei furnizori de servicii selectaţi au putut să liciteze pentru un număr de blocuri de frecvenţă din fiecare bandă de frecvenţă, începând cu valoarea iniţială a ofertei specificată în documentaţia pentru acea bandă. Licitaţia a fost precedată de o licitaţie de probă în 24 martie.

În septembrie 2019, Autoritatea Maghiară pentru Media şi Telecomunicaţii (NMHH) a respins participarea societăţii Digi Communications (Digi)  la licitaţia pentru utilizarea frecvenţelor 5G în Ungaria.

Reacţia DIGI la decizia Autorităţii Naţionale Maghiare pentru Media şi Telecomunicaţii (NMHH) de a finaliza licitaţia pentru frecvenţele 5G.

În contextul anunţului făcut public joi, 26 martie, de Autoritatea maghiară de reglementare, DIGI Communications N.V. consideră injustă şi controversată decizia NMHH de a finaliza licitaţia pentru frecvenţele 5G într-un timp record, sfidând demersurile legale întreprinse de Digi Communications N.V., a cărei candidatură la licitaţie a fost respinsă, în septembrie 2019.

”Suntem profund dezamăgiţi de decizia Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii şi Mass-media (NMHH) care a decis să încheie această procedură controversată de licitaţie. Precizăm că Grupul DIGI a depus acţiuni în instanţă pentru a cere suspendarea procedurii şi nu a primit, până în acest moment, verdictul definitiv. Considerăm că modul în care autoritatea a tratat această licitaţie, ignorând demersurile noastre legitime în justiţie, contrazice în primul rând misiunea acestei instituţii, aceea de a asigura condiţii de concurenţă efectivă pentru bunăstarea consumatorilor şi a utilizatorilor, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V.

Grupul DIGI consideră că, prin descurajarea competiţiei şi blocarea accesului unui al patrulea operator de telefonie mobilă la spectru, Autoritatea diminuează drastic şansele consumatorilor de a achiziţiona servicii de bază la preţuri competitive. Potrivit studiilor Comisiei Europene1 privind tarifele practicate la internetul mobil în statele UE, Ungaria a figurat, în 2019, în grupul ţărilor din Europa cu cel mai scump acces la date mobile. Consumatorii din Ungaria plătesc preţuri mult mai mari faţă de tarifele practicate în pieţele mult mai dezvoltate cum ar fi Austria, Germania, Marea Britanie sau Franţa. Am putea spune că s-au creat premisele perpetuării strategiei din ultimii ani prin care este împiedicat accesul companiilor pe piaţa de comunicaţii mobile. De aceea, din păcate, în următorii 15 ani, cetăţenii maghiari ar putea plăti în continuare cele mai mari preţuri din Europa pentru servicii de bază, aşa cum sunt serviciile de comunicaţii mobile.

Aceste demersuri şi menţinerea celor mai mari preţuri din Europa au poziţionat în ultimii ani Ungaria pe ultimul loc în ceea ce priveşte rata de adopţie a serviciilor de internet pe mobil. O poziţie care, probabil, se va menţine în viitor. În ultimele zile am realizat cu toţii cât de utile sunt serviciile de comunicaţii moderne şi cât este de important să păstrăm legătura cu cei dragi. Totuşi, constatăm cu stupoare că doar 60% din cetăţeni au acces la internet mobil în Ungaria. Ştiind că 40% din populaţie nu are acces la servicii de internet mobil în reţelele existente 2G/3G/4G, nu înţelegem de ce Autoritatea a ales să excludă un nou operator şi a refuzat să suspende procedura până la finalizarea demersurilor legale, doar pentru a atribui frecvenţe pentru următorii 15 ani în benzi cu spectru 5G, într-o manieră rapidă care nu ia în considerare interesele consumatorilor.

În condiţiile în care, în contextul european actual, serviciile de comunicaţii electronice sunt vitale pentru categorii extinse de populaţie şi consumatorii au nevoie de un acces facil şi la preţuri rezonabile la aceste servicii, decizia Autorităţii de a încheia într-un timp record această procedură contravine interesului public.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite