Tumblr - colţul de artă şi exprimare vizuală a Internetului

Tumblr - colţul de artă şi exprimare vizuală a Internetului

Tumblr este locul de pe internet unde bloggingul dus la un alt nivel de interacţiune

Pentru cei familiarizaţi cu Twitter, Tumblr este cam la fel, doar că puţin altfel şi cu alt set de caracteristici. Este o platformă de microblogging şi un site de socializare. Dar creează un mediu diferit de al altor reţele şi este în creştere încă de la lansare. Acum, are peste 69,5 milioane de bloguri, valorează aproximativ 800 de milioane de dolari şi are doar puţin peste 100 de angajaţi.

Utilizatorii Tumblr pot posta orice material multimedia, poze, videoclipuri, alături de text, sau doar text simplu, ca pe un blog tradiţional, cu diferenţa că acest site include şi ideea de reţea socială. Utilizatorii pot urmări anumite bloguri, pot distribui pe alte reţele sociale conţinut, cum ar fi pe Facebook sau Twitter, iar această formă de postare se numeşte „tumblelog”.

Site-ul Tumblr a apărut în 2007, iar de atunci interesul a crescut constant. Ultimele cifre indică o audienţă de 141,3 milioane, sunt peste 69,5 milioane de bloguri înregistrate, aproape 30 de miliarde de mesaje publicate şi are o medie de 65 de milioane de postări zilnic. Utilizatorii sunt, de regulă, tineri, cu vârste până în 25 de ani şi aceştia generează lunar peste 16 miliarde de afişări. Comparat cu anul trecut, Tumblr a înregistrat o creştere cu 218% în materie de vizitatori unici în Statele Unite ale Americii, potrivit comScore.

De unde vine succesul? De ce utilizatorii aleg Tumblr, şi nu altceva?

Potrivit GigaOM”, folosind exemplul About.me, oamenii nu vor doar un loc în care să li se înregistreze activitatea online, ci vor un mediu care să le reflecte identitatea şi personalitatea. Tumblr se poziţionează foarte bine la acest capitol, dat fiind că pagina personală a fiecărui utilizator poate fi personalizată în multe moduri.

De la fonturi, la culori şi până la imaginile de fundal, de la pagini cu aspect minimal, până la opere în care s-a investit ceva timp, Tumblr are loc pentru toate. Conform „GigaOM”, există câteva concepte esenţiale pe care site-ul le foloseşte şi care au dus la succesul din prezent.

În primul rând, acest site oferă posibilitatea creării conţinutului de care utilizatorii să fie mândri şi să dorească să-l distribuie şi altora. Apoi, este vorba de importanţa oamenilor şi nu neapărat a momentelor. De exemplu, Instagram, aplicaţia pe care o deţine Facebook, aplică efecte peste fotografii pentru ca utilizatorii să poată transmite o stare, nu neapărat un eveniment. Informaţiile în plus pot fi înlăturate, astfel încât să conteze doar omul.

Este vorba şi de impactul vizual al conţinutului, atât cât este posibil. Tumblr foloseşte spaţiul pentru a releva imagini sau materiale video care lasă o impresie puternică, iar utilizatorii mai experimentaţi pot folosi foarte bine acest amănunt. Şi, desigur, nici textul nu este neglijat, dar contează cum este prezentat. Iar cantitatea mare de text poate fi comprimată în câteva cuvinte esenţiale, un pas pe care l-a făcut Twitter când a stabilit limita maximă de 140 de caractere.

Câteva recomandări de pe Tumblr:

Lunch Bag Art sau cum poate fi transformată o pungă de hârtie în ceva mai interesant. Autorul afirmă că desenează fiecare model pentru copiii săi în timpul pauzei sale de prânz.

When Parents Text aduce diverse mesaje pe care copiii le schimbă cu părinţii. Umorul acestor dialoguri vine din faptul că părinţii nu se adaptează pe deplin tuturor noilor tehnologii pe care le au la dispoziţie şi de aici diversele scăpări. Desigur, nimeni nu garantează că dialogurile sunt reale.

Did You Know? este un blog care adună tot felul de informaţii bizare sau surprinzătoare din lume, din diverse surse, apoi le pune într-o poză.

Animals Doing People Things aduce, în imagini, animale care sunt surprinse în diverse ipostaze umane. Or avea şi animalele suflet, dar cu siguranţă sunt mai amuzante surprinse în poze, încercând sau chiar reuşind să se comporte ca oamenii.

What Should We Call Me este o pagină cu fotografii scoase din context, chiar şi gif-uri, peste care a fost aplicat un text sau cărora li se dă un alt înţeles. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: