NSA a „învăţat“ să folosească reclamele prin Google pentru a urmări utilizatorii care accesează „Internetul întunecat“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
NSA a vrut să intre în Tor. Tor nu s-a lăsat. FOTO Adevărul
NSA a vrut să intre în Tor. Tor nu s-a lăsat. FOTO Adevărul

Agenţia Naţională de Securitate din SUA vrea să acceseze reţeaua ascunsă a Internetului, cunoscută sub numele de Tor, dar nu are la fel de mare succes ca pe Internetul public. Tocmai de aceea a recurs la diverse metode, inclusiv să urmărească anunţurile publicate prin plaftorma Google.

Tor, cunoscută şi ca „Internetul întunecat“, este o reţea dedicată celor care vor să rămână anonimi pe Internet, iar în mare parte a timpului reuşeşte să facă asta pentru ei. În Tor există însă şi o economie bazată pe reclame, cum are Internetul obişnuit, iar o parte din bani vin chiar de la Departamentul de Stat al SUA şi de la Departamentul Apărării, surse care alocă buget şi pentru NSA, scrie cnet.com.

NSA urmăreşte şi nodurile reţelei de intrare şi ieşire, dar Robert Hansen, specializat în securitatea browser-elor la compania White Hat Security, susţine că nu e nimic nou în asta. „În urmă cu doi ani, un grup de hackeri a publicat 100 de parole de la diverse ambasade pe care le-a obţinut prin nodurile de ieşire ale Tor. Totuşi, 100 e un număr rotund, logic e că au fost mai multe. Dacă ai acces la suficiente astfel de noduri, pot fi corelate“, a explicat el.

NSA localizează şi identifică utilizatorii de Tor prin anunţurile pe care le cumpără prin reţeaua Google AdSense, spre exemplu. „Doar pentru că foloseşti Tor nu înseamnă că browser-ul tău nu reţine cookies“, a afirmat Jeremiah Grossman, coleg al lui Hansen. „Prin simplul fapt că Tor este un serviciu atât de puternic şi utilizatorii apar la fel pe Internet e şi un minus, pentru că înlesneşte diferenţierea utilizatorilor Tor de ceilalţi de pe web“, a afirmat acesta.

Reclama, sufletul spionajului

NSA cumpără reclame prin companii ca Google şi prin cookies identifică utilizatorii de fiecare dată când intră pe site. Urmărirea se face în ciuda faptului că ai alt IP, pentru că browser-ul te dă de gol. Grossman susţine că aşa au fost gândite anunţurile, aşa funcţionează. „Nu este nimic de hacking aici, e doar web“, a afirmat el. Mai mult, se pare că nici costurile nu sunt atât de ridicate, cu circa 1.000 de de dolari se organizează o campanie.

Google ar putea opri NSA din a mai cumpăra reclame, dar pur şi simplu ar duce agenţia spre altă sursă. Iar Google, în definitiv, n-ar avea de ce să taie accesul unui client. Totuşi, pentru cei care doresc să rămână anonimi, mai există speranţă. Atât cei de la Tor Project, cât şi Bruce Schneier, expert în securitate, susţin că NSA nu poate urmări toţi utilizatorii aşa şi nu oricine poate face asta.

„Este greu pentru orice organizaţie, în afară de NSA, să facă asta, pentru că necesită şi o racordare serioasă la infrastructura Internetului“, a spus Schneier. Grossman a mai speculat şi pe subiectul că NSA ar folosi campanii de spam prin email, dar nu este prea sigur de această procedură. Odată ce ai da click pe un link din mail, ţi-ar lega emailul de browser.

Ca ultimă măsură de precauţie, Hansen recomandă utilizatorilor să folosească Tor pe o maşină virtuală. Când este închisă, sunt şterse automat cookies şi memoria cache. „Dacă nu-ţi asiguri intimitatea la fiecare pas, atunci rişti să fii descoperit când faci ceva interesant“, a conchis Hansen.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Află mai multe despre NSA: 

Cum încearcă NSA să lumineze partea întunecată a internetului. Straturile reţelei Tor nu te mai ţin în umbră

NSA crede în reţele sociale. Nu le cere utilizatorilor informaţii, ci le obţine prin Facebook, operatorii telecom sau email

Ce mai poate „sparge“ NSA? Internetul ascuns şi telefoanele, de la Android la BlackBerry, sunt ultimele „noutăţi“

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite