Succes şi faliment în tehnologie: povestea unui produs lansat prea devreme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Springpad a fost o poveste de succes, dar e un eşec de proporţii FOTO The Verge
Springpad a fost o poveste de succes, dar e un eşec de proporţii FOTO The Verge

Cândva, Springpad era unul dintre cele mai interesante produse mobile de pe piaţă şi un concurent pentru aplicaţiile de notiţe şi organizare. Evernote a crescut şi a cucerit lumea, iar anul acesta Springpad şi-a închis uşile. Aceasta este povestea morţii unui startup cu 5 milioane de utilizatori

Springpad avea o istorie de şase ani, timp în care a strâns peste 7 milioane de dolari şi avea 400.000 de utilizatori activi, în timp ce în momentul său de glorie strânsese 5 milioane de utilizatori. Într-un articol din “Fast Company”, aflăm secretele din spatele unui eşec de zile mari.

Springpad era un organizator pentru reţete, filme, proiecte de modificare a casei şi design interior sau pur şi simplu o aplicaţie de notiţe. Produsul lor strângea diferite pagini de pe internet, pe care le puteam introduce în aplicaţie prin tăieturi. Asta se întâmpla în 2008, când tabletele şi telefoanele mobile inteligente erau abia la început. A fost un produs care a apărut înaintea nevoii şi nu a ştiut să creeze cererea care să şi plătească pentru asta.

40% din audienţă, în afara SUA

“Am construit un produs extraordinar. Dar nu am construit o afacere. Am vrut să oferim informaţii interesante oamenilor, pe care apoi să le monetizăm prin microtranzacţii. Nu am lansat niciodată un model freemium, ci am mers pe reclame”, a declarat cofondatorul aplicaţiei, Jeff Janer.

Springpad avea o problemă mare. Pentru 40% din audienţă, cea din afara SUA, era doar o aplicaţie de notiţe şi caracteristicile ei de sugerare nu puteau fi integrate foarte bine decât pe teritoriul american. Deşi au discutat şi cu google sau Amazon pentru a fi cumpăraţi, Springpad nu a reuşit să monetizeze publicul global.

Springpad conta pentru un număr limitat de oameni, dar prea puţini ar fi plătit pentru serviciul oferit, într-o lume în care Evernote oferea astfel de servicii gratuit pentru utilizatorii standard. Jeff Janer nu ştie dacă oamenii ar fi plătit. Ei nu au găsit un model de business care să nu-i lase fără bani, dar povestea este una despre succes şi eşec în lumea firmelor din domeniu. În plus, chiar dacă au fost printre primii, pe termen lung nu a contat.

Povestea completă o puteţi afla pe Fast Company. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite