Studiul ANCOM ne arată pentru ce folosesc românii Internetul

Studiul ANCOM ne arată pentru ce folosesc românii Internetul

Web-ul, în actuala formă, există de peste 25 de ani, iar Google e cel mai mare motor de căutare.

Contrar a ceea ce ai putea crede despre utilizatorii de Internet din România, cei mai mulţi îl folosesc ca să se informeze. Totuşi, socializarea ocupă un loc foarte important, iar asta se vede şi din cifrele Facebook: aproape opt milioane de utilizatori.

Într-un nou studiu al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), sopurile pentru care este utilizat Internetul fix în gospodărie au fost clasificate în patru categorii: informare, comunicare, activităţi recreative şi tranzacţii electronice. Astfel, nouă din zece utilizatori de internet fix din România îl folosesc pentru a căuta informaţii, a citi ştiri şi pentru a fi la curent cu diverse evenimente, în timp ce 77% dintre aceştia îl folosesc pentru a accesa reţele sociale.

Pe lângă nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% din respondenţi comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% din aceştia prin schimbul de e-mailuri. Mai mult, studiul arată că mai puţini români folosesc de acasă Internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacţii bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).

În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare, un român foloseşte Internetul fix de acasă, în medie, 24 de zile pe lună. Aproape trei sferturi dintre respondenţi îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), în timp ce 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămâna, iar 4% o dată pe săptămâna.

Divertismentul ocupă un loc important

Activităţile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de Internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenţi care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar şi 52% din cei chestionaţi care declară că accesează Internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.

Internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal, 72% dintre români utilizând un calculator, 61% laptop, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.

Atunci când îşi aleg o conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii ţin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important preţul abonamentului, în timp ce 62% dintre ei sunt interesaţi de stabilitatea conexiunii, iar 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor.

Detalii despre studiul ANCOM

Studiul de piaţă despre utilizarea de acasă a serviciilor de internet fix în rândul populaţiei României a fost realizat pentru ANCOM de Mercury Research şi a fost folosit de Autoritate în analizele de piaţă derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurenţă pe piaţă cu amănuntul a serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe.

Cercetarea a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2014, pe un eşantion de 1.469 de persoane care au şi folosesc conexiune de Internet acasă.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: