STUDIU Kaspersky: O tremie dintre cei care fac cumpărături online de Crăciun au datele financiare compromise pe internet

STUDIU Kaspersky: O tremie dintre cei care fac
cumpărături online de Crăciun au datele financiare compromise pe internet

Sezonul cumpărăturilor a început deja din noiembrie, odată cu Black Friday, după care urmează cumpărăturile de Crăciun şi de Anul Nou, apoi cele din ianuarie. În acest context, e bine să ne amintim că infractorii cibernetici care vizează datele bancare de identificare sau conturile de online shopping ar putea să dea lovitura în această perioadă.

Ştiri pe aceeaşi temă

După cum arată raportul Kaspersky Lab, shopping-ul online este una dintre cele mai populare activităţi pe Internet, depăşit doar de email. 

Cu toate că majoritatea utilizatorilor (93%) sunt conştienţi de ameninţările financiare, 32% şi-au văzut datele de autentificare financiare compromise.  

Confortul cumpărăturilor online poate fi foarte atractiv, dar unele persoane sunt încă îngrijorate de cât de bine sunt protejate plăţile lor online, Din păcate, temerile lor sunt justificate. 

Din procentul de 32% de persoane cărora le-au fost compromise datele financiare, sondajul arată că un sfert (26%) dintre ele nu şi-au mai recuperat banii.

Printre factorii care pot pune în pericol banii oamenilor se numără dificultatea de a ţine sub control datele de plată după ce au fost folosite pe diferite platforme de comerţ electronic şi varietatea metodelor de plată de disponibile.

Cumpărăturile online sunt ca şi cum ai vizita un mall gigant de unde poţi alege lucruri din zeci de platforme online de e-commerce. Nu este de mirare că, în aceste condiţii, cumpărătorii s-ar putea să aibă dificultăţi în a-şi ţine sub control toate informaţiile de plată.

Peste jumătate dintre respondenţi (54%) sunt îngrijoraţi cel mai mult de faptul că datele lor financiare ar putea fi accesate de infractorii cibernetici. Cu toate acestea, o treime (36%) dintre respondenţi au uitat sau nici măcar nu au încercat să reţină site-urile şi aplicaţiile unde şi-au completat detaliile financiare.  

Utilizatorii încearcă să se asigure că datele lor financiare de autentificare sunt uşor de reţinut, unul din cinci (20%) preferând chiar să le stocheze pe dispozitive. Acest lucru poate face mai uşoară transmiterea datelor atunci când oamenii fac cumpărături online, aşa că nu trebuie să îşi facă griji că le vor uita.

Însă, dacă dispozitivul se pierde sau este furat, un utilizator riscă nu doar să-şi piardă datele personale, ci şi banii, pentru că cineva i-a putut accesa contul bancar, după ce a găsit datele de autentificare respective în notiţele smartphone-ului.

Gama largă de metode digitale de plată le dă cumpărătorilor libertatea de a-şi alege modalitatea preferată de a face cumpărături. Cea mai populară metodă este reprezentată încă de cardurile de debit şi de credit, transferurile directe din conturi bancare şi portofelele electronice – de exemplu PayPal. Însă, este în creştere şi popularitatea altor metode.

Cumpărătorii pot strânge puncte în cadrul programelor de loialitate, folosindu-le pentru alte achiziţii la comerciantul respectiv. Şi, datorită smartphone-urilor şi ceasurilor inteligente, utilizatorii nici nu mai trebuie să aibă la ei portofelul, bani reali sau carduri. Acest lucru a dus la creşterea popularităţii dispozitivelor de plată contactless, cum sunt PayPass şi Apple Pay, o treime dintre cumpărători (31%) folosindu-le cu regularitate.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: