Monitor Backlinks a fost înfiinţat în 2012 de Răzvan Gîrmacea, antreprenor român din Iaşi care a dezvoltat de-a lungul timpului numeroase proiecte de nişă. Proiectul a fost dezvoltat până în prezent fără surse externe de finanţare, iar profitul obţinut a fost reinvestit pentru dezvoltarea produsului. Finanţarea obţinută va ajuta Monitor Backlinks să îşi dezvolte o echipă care să perfecţioneze produsul şi să crească numărul de utilizatori al acestuia. 

Răzvan Gîrmacea, un tânăr din Iaşi,  l-a întâlnit pe Bill Liao (Venture Partner SOS Ventures) atunci când participa la competiţia Startup Spotlight organizată în cadrul How to Web, cea mai importantă conferinţă dedicată antreprenoriatului web şi tehnologiei din Europa de Sud-Est. La eveniment, Monitor Backlinks a fost selecţionată în lotul celor mai bune start-up-uri din regiune, iar ideea proiectului şi potenţialul său de business l-au convins de Bill Liao să ia decizia de a investi în produs.

Produsul este utilizat atât de companii, cât şi de antreprenorii care vor să îşi optimizeze website-ul pentru a urca în motoarele de căutare.

 

Descoperirea audienţei este crucială pentru orice afacere online şi când m-am întâlnit cu Răzvan am văzut ca are o soluţie cu mare potenţial pentru a deveni un produs SEO de calitate”, a spus Bill Liao de la SOSventures.

 Bill Liao este primul investitor extern în Xing.com (fostul openBC.com) care e prima reţea socială de profesionişti din Europa, concurentul lui Linkedin.com. El este, de asemenea, şi co-fondatorul CoderDojo, o organizaţie non-profit prin intermediul căreia copii învaţă cum să programeze (şi care se organizează şi în România - două evenimente la Bucureşti şi una la Timişoara) .  Alte investiţii de ale lui sunt StoryfulSilicon Republic  cât şi start-up-ul românesc Mavenhut (start-up de gaming) . 

 

Ce înseamnă Monitor Backlinks?

Obiectivul Monitor Backlinks este de a oferi un serviciu uşor de folosit care să le permită celor care au o prezenţă online (dezvoltatori SEO, freelanceri şi antreprenori) să obţină poziţii bune în motoarele de căutare la un preţ convenabil. 

„Există multe companii care nu sunt conştiente de faptul că plătesc sume mari de bani pentru a obţine link-uri către site-urile lor, link-uri care nu le sunt cu adevărat utile pentru dezvoltarea afacerii. De multe ori, acestea sunt irelevante, invalide, nu aduc vizitatori sau sunt îndepărtate după o anumită perioadă de timp. Monitor Backlinks verifică relevanţa acestor link-uri şi trimite notificări utilizatorilor în cazul în care descoperă o problemă. În plus, produsul oferă diferite metrici SEO, rapoarte şi o platformă prietenoasă pentru gestionarea tuturor link-urilor în mod integrat” spune Răzvan Gîrmacea.

Ca urmare a investiţiei iniţiale, compania a fost înfiinţată în Irlanda, iar echipa de dezvoltatori va continua să lucreze din România, pentru a menţine costurile sub control.