Profilul programatorului român în 2018 şi cum s-a schimbat el în ultimii zece ani

Profilul programatorului român în 2018 şi cum s-a schimbat el în ultimii zece ani

FOTO via Shutterstock

Domeniul IT este unul dintre cele mai prolifice ale momentului, aflându-se în continuă extindere şi dezvoltare, atât în ţara noastră, cât şi dincolo de graniţe.

Ştiri pe aceeaşi temă

În acest context, compania românească EXE Software conturează profilul omului actual care lucrează în IT, comparativ cu angajatul de acum un deceniu.

Dacă, în trecut, metodologia principală de lucru era Waterfall, în ultimii ani, Agile este alternativa devenită mai populară, ceea ce a determinat schimbări atât în modul de lucru al echipelor, cât şi în profilul oamenilor selectaţi.

Pentru că această metodologie presupune comunicare intensă şi feedback constant, în prezent, este mult mai important ca persoanele să fie deschise la interacţiunea cu clienţii şi toţi ceilalţi din echipă. Altfel spus, în urmă cu 10 ani, esenţiale erau competenţele tehnice, respectiv hard skills, în vreme ce acum se pune la fel de mult accent şi pe comunicarea în echipă, adică soft skills.

La începuturile conturării domeniului IT în România, candidaţii cunoşteau mai multe tehnologii, însă pe fondul faptului că, în ultimii ani, au apărut numeroase ramuri ale industriei, aceştia s-au specializat pe o anumită nişă, fie că e vorba de un limbaj sau framework.

În momentul de faţă, unul de tranziţie, încă apar provocări, atunci când vine vorba despre a folosi tehnologii şi limbaje noi, de exemplu pentru a rescrie aplicaţii dintr-o tehnologie mai veche. De asemenea, în continuare nevoia pregnantă este în zona echipelor de Web Development (framework . Net) şi Business Intelligence.

În ceea ce priveşte comportamentul candidaţilor, în trecut, aceştia erau mai activi şi aplicau în număr mult mai mare pentru job-uri, în timp ce, în prezent, se mizează foarte mult pe headhunting – departamentul de HR abordează candidaţii pasivi, al căror profil se potriveşte cu cel al companiei.

Dată fiind amploarea domeniului, candidaţii sunt din ce în ce mai conştienţi de valoarea lor şi au mai multe aştepări, astfel încât companiile trebuie să le vină în întâmpinare cu oferte şi pachete atrăgătoare şi să-şi plieze activitatea în funcţie de cerinţele potenţialilor angajaţi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: