Plăţile online cu telefonul, creştere în 2013. Românii se apropie încet de cumpărăturile prin smartphone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La sfârşitul anului 2013, peste 8% din plăţile online au fost realizate de pe dispozitive mobile, ceea ce înseamnă că aproape una din zece plăţi online a fost efectuată de pe smartphone sau tabletă, potrivit estimărilor NETOPIA mobilPay.

Reprezentanţii companiei apreciază că numărul plăţilor online de pe dispozitive mobile se va dubla în 2014, la un total de peste un milion de tranzacţii, pe măsură ce tot mai mulţi comercianţi online vor investi în dezvoltarea de versiuni mobile ale site-urilor proprii.

În 2013, volumul pieţei locale de plăţi online cu cardul s-a ridicat la circa 7 milioane de tranzacţii, dintre care peste 400.000 de tranzacţii au fost realizate de pe dispozitive mobile, nivel calculat la o rată medie anuală de 6%.
În ceea ce priveşte ponderea tranzacţiilor online realizate de pe dispozitive mobile, aproximativ 60% dintre acestea au fost finalizate de pe un smartphone, în timp ce circa 40% au fost efectuate cu ajutorul tabletelor.

„În prezent, numărul tranzacţiilor online de pe smartphone sau tabletă se află într-o creştere puternică, semn că utilizatorii nu numai că s-au obişnuit cu efectuarea de plăţi online, dar şi că tot mai mulţi dintre aceştia preferă să facă acest lucru de pe un dispozitiv mobil. Pentru acest an, apreciem că rata medie a cumparaturilor online de pe dispozitive mobile se va dubla, la peste 12% la nivelul întregii pieţe”, a declarat Antonio Eram, CEO şi fondator NETOPIA mobilPay.

QR code-ul este încă popular

Astfel, în condiţiile în care, pentru acest an, piaţa de profil este estimată să depăşească nivelul de 8,5 milioane de tranzacţii, peste 1 milion de plăţi online vor fi realizate de pe dispozitive mobile, potrivit aprecierilor companiei.
„Utilizarea internetului de pe dispozitive mobile este în continuă creştere în România, iar comercianţii online au realizat că nu mai pot neglija acest canal, şi astfel tot mai mulţi dintre aceştia se orientează către dezvoltarea de versiuni pentru mobil ale propriilor site-uri. Noi am anticipat această tendinţă, mobilPay fiind prima platformă de plăţi de pe piaţă cu funcţionalitatea web responsive, în sensul că se adaptează automat oricăror dispozitive mobile şi sisteme de operare”, a adăugat Antonio Eram.

În ceea ce priveşte tipurile de tranzacţii desfăşurate prin intermediul aplicaţiei mobile, ponderea cea mai mare o deţin plăţile prin scanarea de coduri QR, care în perioada octombrie – decembrie 2013 s-au triplat ca volum comparativ cu trimestrul trei al anului precendent, fiind urmate de plăţile de facturi, care au înregistrat o creştere de 2,5 ori în acelaşi interval de timp.

„Important de remarcat este faptul că valoarea facturilor plătite prin intermediul aplicaţiei mobile este cu peste 50% mai mare decât cea a facturilor plătite prin platforma online mobilPay, fapt ce demonstrează că, pentru clienţii cu venituri peste medie, facilitatea de a plăti facturile printr-un singur click pe telefon a fost binevenită”, a încheiat CEO-ul şi fondatorul NETOPIA mobilPay.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite