O nouă era a cumpărăturilor online: primeşti produsul înainte să-l comanzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Datele pe care le lăsăm pe site-urile de comerţ online ar putea fi folosite de companii pentru a ne expedia diverse produse înainte ca noi să ne dăm seama că ni le dorim.

Site-ul Amazon crede că are suficiente informaţii despre clienţii săi încât să-şi permită să facă livrări de produse în anumite zone înainte ca aceştia să apuce să le pună în cărucioarele virtuale de pe site.

Compania a făcut o cerere de brevet în care se vorbeşte despre „livrarea anticipată“ a produselor. Acest sistem ar permite Amazon să trimită produse în centrele de livrare din zone în care crede că s-ar putea vinde.

În acest fel, compania ar reuşi să reducă timpul de livrare, transformând magazinul virtual într-o alternativă mult mai avantajoasă la magazinele fizice.

Practic, Amazon plănuieşte să împacheteze şi să expedieze produse pe care clienţii le-ar putea comanda. Compania face aceste previziuni pe baza căutărilor, a achiziţiilor anterioare, a listelor cu produse dorite şi pe baza timpului petrecut de un utilizator cu mouse-ul asupra unui anumit produs.

S-ar putea chiar ca produsele să fie încărcate în camioane şi expediate „speculativ“ către anumite adrese. Această mişcare ar putea duce la returnări de produse, dar Amazon pare să fie dispusă să încaseze astfel de lovituri. „Livrarea pachetului la un anume client, sub formă de cadou, ar putea fi considerat un semn de un gest de bunăvoinţă“, se mai arată în cererea de patent.

Nu se ştie sigur dacă Amazon va lansa cu adevărat acest nou serviciu, dar el se încadrează bine în ultimele iniţiative ale companiei. Magazinul online încearcă să reducă drastic timpii de livrare, expediind colete şi în zilele de duminică şi plănuid să aducă pachete la clienţi cu ajutorul dronelor.  

Haide să discutăm pe Facebook la „Tech Adevărul“

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite