O decizie cât un scandal: Yahoo nu permite folosirea uneltelor "Do Not Track" pentru a putea livra reclame

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Yahoo a anunţat că nu va respecta opţiunea utilizatorilor de a nu fi urmăriţi pe internet, care poate fi activată în anumite browsere. Compania consideră că cea mai bună experienţă pe internet este cea personalizată.

Potrivit “Wall Street Journal”, Yahoo a decis să introducă experienţa personalizată în standard şi să nu lase utilizatorii să blocheze acest lucru prin setările care permit oricărui browser să facă utilizatorul să nu lase urme pe internet. Do Not Track e folosită pentru a nu strânge informaţii despre noi şi de a nu primi conţinut în funcţie de ceea ce citim şi vedem pe internet.

Experienţă personalizată

“La Yahoo lucrăm din greu să oferim o experienţă personalizată. Ţinem oamenii conectaţi cu ceea ce contează pentru ei, pe toate dispozitivele şi oriunde în lume. Fundamental, credem că cea mai bună experienţă web este cea personalizată”, au anunţat cei de la Yahoo într-o postare pe blogul companiei. Până acum, Yahoo era cea mai mare companie din lume care permitea utilizatorilor să folosească opţiunea de Do Not Track.

Decizia Yahoo vine în urma schimbării de filosofie dictată de managerul firmei, Marissa Mayer. Odată cu venirea ei, pagina principală de pe Yahoo.com include ştiri de pe internet şi reclame în funcţie de interesele utilizatorilor. Fără blocarea opţiunii Do Not Track, Yahoo nu ar mai putea oferi experienţa pe care o doreşte pentru utilizatori.

O decizie cât un scandal

Potrivit companiei, Yahoo strânge date din căutările online ale utilizatorilor, informaţii demografice şi localizarea lor pentru a oferi reclame personalizate.

Deja decizia e controversată. Peter Eckersley, directorul de proiecte de la firma Electronic Frontier Foundation a spus că acest moment este un scandal. “Toată lumea trebuie să înţeleagă că acest lucru nu se aplică doar la Yahoo, ci şi la Flickr sau Tumblr şi la uriaşa reţea de reclame pe care o operează Yahoo”, a spus acesta.

Potrivit Mozilla, care are browserul Firefox, 11% din utilizatorii săi folosesc unealta de blocare a urmăririi. Pe Microsoft Internet Explorer 10, Do Not Track este acivat automat. 25% din utilizatorii de internet au în calculator unelte de blocare a reclamelor, potrivit Forrester Research. Un ad blocker este cea mai populară extensie de browser de pe internet. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/yahoo" target="_blank">View the story "Yahoo" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite