Articol publicitar

Modificări majore la Google! Află acum cum te poate afecta!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
google site laptop

După o perioadă destul de lungă în care nu s-au înregistrat modificări, în această vară vor surveni primele schimbări majore ale algoritmului Google. Anul trecut în noiembrie, Google anunţa că începând cu luna Mai 2021 va introduce o nouă variabilă în algoritmul său de filtrare a relevanţei. Urmează ca această modificare să se realizeze treptat, în paşi mici, până când, în luna august, va fi complet operaţională.

Update-uri vizibile începând cu luna august 2021. Ce înseamnă această modificare majoră adusă de Google?

În calculul care oferă indicatorul de relevanţă a unui site, pe baza căruia acesta este afişat în urma căutărilor, se introduce criteriul Page Experience. Acest criteriu va puncta elementele care conferă o experienţă benefică, eficientă, utilizatorului care a ajuns pe site în urma căutării unui termen relevant pe Google. Promisiunea Google pentru utilizatori este că vor exista rezultate actualizate, mai relevante şi mai bine filtrate. 

Pentru a optimiza SEO un site este nevoie de a lua în considerare toate criteriile de punctare a algoritmului Google. De peste 10 ani, Google insistă pe conţinut. Direcţia de optimizare SEO pe care Google o promovează şi pentru care face update-uri constante în măsurare şi verificare este cea a conţinutului relevant, la obiect, corect implementat tehnic, pe o pagina prietenoasă cu utilizatorul şi citarea site-ului de alte site-uri care respectă acelaşi ghid de bune practici. Acest update major va avantaja site-urile îngrijite, actualizate tehnic la ultimele standarde în domeniu, site-urile cu o viteză mică de redare a conţinutului şi care respectă parametrii tehnici necesari unei experienţe bune a utilizatorului.

Cum aflu dacă site-ul meu va fi afectat de schimbările aduse de Google în algoritm?

insight google

Google pune la dispoziţia oricărui utilizator de internet un instrument de verificare a vitezei de încărcare şi a optimizării tehnice a site-ului. Instrumentul se numeşte Page Insights şi vă oferă indicatori precişi, analizaţi de Google, care vă dau direcţii clare şi informaţii exacte pentru optimizarea SEO a site-ului. Recomandăm tuturor să ruleze site-ul prin acest instrument. Dacă nota primită este sub 50, adică site-ul este văzut de Google în zona roşie, vă recomandăm optimizarea urgentă a  acestuia, ideal anterior datei de 1 August.

Dacă site-ul meu nu este optimizat SEO înseamnă că trebuie refăcut?

În foarte puţine cazuri un site neoptimizat trebuie refăcut. Realizarea unui site, adăugarea şi crearea de conţinut pe acesta şi aducerea acestuia într-o formă finală este un proces de lungă durată Nu trebuie să pierdeţi ce aveţi deja, pentru că au necesitat probabil timp, cercetare, efort. Optimizarea SEO nu înseamnă refacerea site-ului ci actualizarea tehnică a acestuia, crearea elementelor de optimizare care lipsesc, introducerea lui pre şi post optimizare într-un sistem de monitorizare auditare SEO. Recomandăm realizarea unui audit SEO complet şi implementarea elementelor şi sugestiilor obţinute în urma auditului. Ideea de refacere a site-ului trebuie să reprezinte ultima soluţie, doar în situaţia în care sunt prea multe schimbări structurale de implementat sau conţinutul trebuie neapărat schimbat.

Cât trafic organic are site-ul meu? Care este rata de conversie provenită din acesta? Cum pot obţine mai mulţi clienţi cu ajutorul optimizării SEO?

Optimizarea SEO nu înseamnă doar alinierea unui site la standardele Google. Înseamnă creare de conţinut, monitorizare, utilizarea instrumentelor Google, precum Google My Business, Google Search Console, Google Analytics sau Google Maps. Dacă nu aveţi aceste instrumente configurate şi integrate cu site-ul vostru, pierdeţi multe oportunităţi. Identificarea tipologiei de vizitatori, profilarea clienţilor veniţi prin intermediul site-ul, atragerea mai multor potenţiali clienţi. 

Dacă aveţi un site şi acest articol v-a atras atenţia, vă recomandăm să rulaţi site-ul prin Page Insights şi să contactaţi o echipă de specialişti, cum ar fi o agenţie de marketing specializată pe digital pentru a realiza un audit şi a primi informaţii detaliate despre configurarea şi utilizarea instrumentelor de marketing digital pe site-ul vostru. Este păcat să pierdeţi oportunităţile oferite de prezenţa online în era digitală în care trăim. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite