Mihai Mavru, cofondator Viking Tools: „E o diferenţă enormă între vânzarea în showroom şi cea online. Se schimbă atât profilul clientului, cât şi businessul în sine“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihai Mavru, cofondator Viking Tools
Mihai Mavru, cofondator Viking Tools

Doi tineri antreprenori şi-au reconfigurat businessul prin listarea produselor din magazinul fizic în ecosistemul marketplace. Reuşind să aibă acces către o piaţă nouă, compania a ajuns ăn 2020 la o cifră de afaceri de 430 mii euro.

Viking Tools este o firmă distribuitoare de produse din categoria bricolage, înfiinţată în 2015 de Cătălin Iordache şi Mihai Mavru. Pentru că majoritatea prietenilor le spuneau vikingi, cei doi au luat decizia să-şi numească firma „Viking Tools“. După un an de zile de la lansarea pe piaţă, când au văzut că lucrurile se îndreaptă în direcţia dorită, cei doi au renunţat la joburile din contabilitate şi IT pentru a se ocupa de dezvoltarea companiei. La început au vândut într-un magazin fizic, nu mai mare de 50 de metri, după care au deschis un showroom de aproximativ 200 metri pătraţi.

„Am vândut la început şi pe site-ul nostru, dar lucrurile nu au mers atât de bine pentru că nu aveam promovare. După ce ne-am integrat pe platforma eMAG Marketplace, am început să creştem stocurile. Este o diferenţă enormă între vânzarea în showroom şi cea din online. S-a schimbat atât profilul clientului cât şi businessul în sine“, a povestit Mihai Mavru, cofondator Viking Tools.

Odată cu declanşarea pandemiei Cătălin Iordache şi Mihai Mavru au decis închiderea showroom-ului. Deşi iniţial credeau că vânzările vor scădea inclusiv în on-line, lucrurile au luat o întorsătură surprinzătoare, după cum povestesc.

 „Am închis magazinul fizic în primul rând pentru siguranţa noastră. La momentul respectiv am intrat în alertă, ne întrebam dacă or să mai meargă sau nu vânzările. Dar spre surprinderea noastră lucrurile au luat-o în sus şi asta datorită faptului că majoritatea celor care au stat acasă au avut mai mult timp liber şi s-au ocupat de curte sau amenajări interioare“, a povestit Mihai Mavru.

În momentul de faţă compania are în portofoliu aproximativ 7 000 de produse diferite, ajungând în anul 2020 la o cifra de afaceri de 430 mii euro.

„Am fost plăcut surprinşi să vedem că în platformă avem inclusiv indicatori care ne arată în orice moment numărul produselor vândute, care sunt cele mai căutate produse sau de ce unele nu sunt atât de căutate. Este o gamă foarte largă de indicatori. Dacă te uiţi peste ei, îţi este foarte uşor să iei decizii privind stocul şi vânzarea produselor“, a mai spus antreprenorul.

Mihai Mavru este de părere că businessul a căpătat o mai mare seriozitate odată cu integrarea în platformă şi susţine că principalul beneficiu este vizibilitatea mult mai mare. Aproximativ 65-70% din totalul vânzărilor sunt făcute în eMAG Marketplace.

„Principalul beneficiu este promovarea gratuită uriaşă pe care n-am putea s-o obţinem decât investind sume enorme. Noi trebuie să compensăm prin seriozitate, colete trimise la timp, transparenţă şi  corectitudine. Dacă îndeplinim aceste condiţii nu are ce să nu fie bine“.

Pe viitor cei doi antreprenori îşi doresc să dezvolte un brand propriu, astfel încât produsele comercializate să fie produse chiar de ei.

„Cred că ar fi un atu atât pentru noi, cât şi pentru industrie. În ultima perioadă nu prea se mai produce nimic la noi, suntem obişnuiţi să aducem totul din afară. Eu zic că ar fi un avantaj şi o mândrie pentru noi să producem o parte din scule în ţară.“

Tot în strategia pe termen scurt a companiei se află şi planul construcţiei unei hale. 

Articol realizat în parteneriat cu eMAG

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite