Articol publicitar

Microsoft România, vector al transformării digitale în sectorul guvernamental

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
microsoft

Microsoft România a implementat cu succes soluţii tehnologice inovatoare la nivelul instituţiilor guvernamentale din România, care au înlesnit atât desfăşurarea activităţii şi optimizarea proceselor acestora, cât şi comunicarea insitituţională.

Microsoft susţine ideea potrivit căreia organizaţiile care au înţeles beneficiile, şi totodată necesitatea transformării digitale (atât la nivelul proceselor operaţionale, cât şi în ceea ce priveşte îmbunătăţirea competenţelor digitale ale angajaţilor), sunt şi cele care vor rezista de-a lungul timpului, vor fi mai profitabile, mai competitive şi vor avea succes.

Demersurile Microsoft România se înscriu strategiei globale prin care compania îşi propune să devină un partener de încredere al organizaţiilor care vor ca, prin tehnologie şi inovaţie, să devină mai productive, să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să-şi îmbunătăţească relaţiile cu partenerii şi clienţii.

În acest sens, compania dezvoltă constant inovaţii şi noi soluţii tehnologice adaptabile oricărei organizaţii (privată sau publică, guvernamentală sau non-guvernamentală), cu scopul de a le ajuta să se raporteze şi să se adapteze la dinamica tendinţelor economice globale.

Transformarea digitală este un subiect asupra căruia tot mai multe guverne îşi îndreaptă atenţia, întrucât acest lucru le poate ajuta să devină mai eficiente şi să gestioneze mai bine relaţia cu cetăţenii. În plus, potrivit datelor globale ale Microsoft, încrederea cetăţenilor în instituţiile de stat creşte proporţional cu gradul de digitalizare a acestora.

La nivelul României, instituţiile publice s-au bucurat încă de la implementare de o optimizare a proceselor pe care le derulau, reuşind astfel să crească şi nivelul de productivitate. Beneficiile implementării soluţiilor tehnologice în diferite organizaţii publice din România au devenit tot mai evidente, pe măsură ce acestea se vedeau nevoite să îşi transfere activităţile în întregime în mediul virtual, ca o consecinţă a actualelor restricţii de natură socială, şi nu numai.

ANRE, CERT-RO sau AFIR sunt doar câteva dintre instituţiile publice din România care au înţeles importanţa digitalizării şi au decis să răspundă presiunii impuse de pandemia COVID-19 cu sprijinul Microsoft România.

Fie că au optat pentru o singură tehnologie dezvoltată de companie, fie că au ales să investească în integrarea mai multor soluţii, ca parte a unor procese interne ample de digitalizare, entităţile din sectorul guvernamental din România au reuşit să-şi optimizeze activităţile şi să-şi gestioneze mai uşor procesele cu ajutorul tehnologiei.

ANRE

Una dintre primele instituţii care şi-a îndreptat atenţia spre tehnologia Microsoft este Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Fiind responsabilă cu aprobarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor vizând unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei româneşti (domeniul şi piaţa energiei), necesitatea transformării digitale a instituţiei devenea tot mai pregnantă.

Astfel, în urmă cu aproximativ doi ani, ANRE a decis să treacă la utilizarea platfomei Azure AD, dezvoltând aplicaţii scalabile pentru a-şi gestiona mai uşor activitatea. De asemenea, la începutul anului curent, Autoritatea a integrat platforma Teams, aceasta devenind unul dintre principalele instrumente de comunicare internă.

Specialiştii IT din cadrul ANRE au făcut o radiografie a utilizării acestor soluţii: “La ANRE, am început un proces de digitalizare accelerată din 2018. Am pregătit terenul pentru o infrastructură hibridă (on-prem şi cloud). Am plecat de la managementul identităţilor şi, având deja o infrastructură Microsoft, decizia de a folosi Azure AD a fost naturală. Am reuşit să implementăm şi să administrăm în siguranţă aplicaţii scalabile, atât pe infrastructura locală, cât şi în cloud, chiar dacă în momentul de faţă majoritatea aplicaţiilor sunt on-prem. Chiar în luna martie, la începutul pandemiei, folosind deja Microsoft Office 365 şi având configurat Azure AD, am reuşit să implementăm Teams pentru toţi utilizatorii din cadrul instituţiei într-o singură zi. Gradul de adopţie a soluţiei de către utilizatori a fost unul ridicat. S-au creat echipe, au început să lucreze colaborativ, chiar înainte ca noi, cei de la IT, să avem timp să explicăm toate aceste funcţionalităţi. Pe scurt, a devenit instrumentul principal de comunicare intern, pe lângă e-mail. La momentul de faţă, folosind Microsoft Teams, utilizatorii ANRE efectuează mii de apeluri lunar, sute de şedinţe de lucru, toate online. Am reuşit diverse integrări cu aplicaţii interne”.

Următorul obiectiv al ANRE, în ceea ce priveşte digitalizarea, vizează îmbunătăţirea procesului de colectare a datelor. Instituţia şi-a propus ca la finalul acestui proces, interacţiunea cu cetăţenii şi operatorii economici să se realizeze mai uşor decât în prezent: “Pe viitor, vrem să continuăm acest proces prin digitalizarea şi standardizarea colectării de date. Pentru îndeplinirea obligaţiilor instituţionale, ANRE colectează o multitudine de date din peste 1200 de surse. Am început deja schimbarea/integrarea tuturor soft-urilor din zona de «core business» în cadrul unui proiect major. La finalizare, ne dorim ca cetăţenii si operatorii economici să aibă posibilitatea să interacţioneze cu instituţia noastră uşor, prin intermediul aplicaţiilor web”.

CERT-RO

O altă entitate din sectorul guvernamental care păşeşte în direcţia transformării tehnologice, pentru a se adapta mai uşor la situaţia actuală, este Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

Utilizând platforma Microsoft Teams, ediţia de anul acesta a conferinţei CERTCON s-a defăşurat în întregime în mediul online.

De asemenea, reprezentanţii instituţiei spun că noile soluţii implementate au optimizat modul în care CERT-RO răspunde solicitărilor şi incidentelor de securitate: “Modul în care CERT s-a adaptat la situatia curentă din perspectiva modului de lucru intern, dar şi a cooperării cu instituţii şi entităţi externe se bazează pe utilizarea tehnologiei şi a limitării interacţiunii directe pe cât posibil, dar fără a impune limitări ce pot duce la o blocare a activităţii zilnice.

Un exemplu relevant este modul în care CERT a organizat ediţia de anul acesta a conferinţei CERTCON - The New Global Challenges in Cyber Security. Întreaga conferinţă a avut loc online, folosind platforma Microsoft Teams. Modul de organizare şi managementul tuturor sesiunilor s-a raportat la 6 sesiuni simultane cu aproximativ 100 de speakeri, evenimentul debutând cu un eveniment live cu peste 400 de participanţi. De asemenea, un punct important este modul de lucru colaborativ la distanţă, care a ajutat la susţinerea activităţii şi a modului în care CERT răspunde solicitărilor şi incidentelor de securitate”.

AFIR

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) este principala agenţie guvernamentală care sprijină fermierii şi companiile româneşti să acceseze subvenţii şi, în medie, două miliarde de Euro anual din finanţarea Uniunii Europene (UE) pentru proiecte de dezvoltare rurală. Totodată, AFIR este şi agenţia guvernamentală cu cea mai mare rată de absorbţie a fondurilor UE.

În trecut, un sistem de prognozare internă pentru gestionarea proiectelor de finanţare necesita multă muncă manuală din partea angajaţilor instituţiei, întregul proces fiind unul foarte lent şi inexact. Însă, situaţia s-a schimbat complet odată ce AFIR a început să utilizeze Inteligenţa Artificială alimentată de Microsoft Azure.

Specialiştii IT din cadrul AFIR spun că, prin implementarea soluţiilor din Azure, Agenţia a dorit să sporească precizia cheltuielilor şi a previziunilor de finanţare, atât pentru a-şi ajuta mai bine utilizatorii, cât şi pentru a-şi spori propria eficienţă operaţională. Potrivit acestora, durata de realizare a unui raport cu previziuni de cheltuieli şi finanţare a scăzut, astfel, de la zece zile, la zece minute, având şi o precizie mult mai mare.

Experţii AFIR au precizat: “Utilizarea unui mecanism de predicţie de plată bazat pe Inteligenţa Artificială ne oferă multe îmbunătăţiri, în special atunci când vorbim despre precizia prognozei. În vremea în care procesul era manual, a existat un număr mare de erori care au afectat exactitatea raportului, dar predicţia bazată pe inteligenţa artificială a eliminat aceste riscuri. Exactitatea previziunilor a crescut până la 80% în 25.000 de proiecte pentru gestionarea eficientă a finanţării subvenţiilor”.

În ultimii 40 de ani, Microsoft a colaborat cu agenţii şi autorităţi locale, regionale şi federale din întreaga lume, sprijinind mii de organizaţii în procesul de digitalizare.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite