Google prezintă o nouă tehnologie menită să înlocuiască cookie-urile, care pune mai mult accentul pe confidenţialitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ştergere cookies din browser. FOTO Shutterstock
Ştergere cookies din browser. FOTO Shutterstock

Google prezintă Topics API, o nouă soluţie de tip Privacy Sandbox pentru publicitatea bazată pe interesele utilizatorilor.

Iniţiativa Privacy Sandbox a fost demarată de Google cu scopul de a îmbunătăţi confidenţialitatea utilizatorilor, iar în acelaşi timp să le ofere editorilor, creatorilor de conţinut şi altor dezvoltatori instrumentele de care au nevoie pentru a construi afaceri de succes. Publicitatea este un factor cheie pentru multe afaceri, fiind un aspect important pentru susţinerea accesului gratuit la conţinutul online.

Topics API are la bază experienţa dezvoltării tehnologiilor Federated Learning of Cohorts (FLoC) şi feedback-ul comunităţii, şi vine să înlocuiască propunerile de tip FLoC anterioare ale Google. 

Folosind tehnologia Topics, browserul stabileşte o serie de subiecte, precum „Fitness” sau „Călătorii”, care reflectă interesele utilizatorului dintr-o săptămână, conform istoricului de navigare. Informaţiile din Topics sunt păstrate doar 3 săptămâni, iar subiectele mai vechi sunt şterse. Întregul proces se derulează pe dispozitivul utilizatorului, fără a fi implicate servere externe, inclusiv serverele Google.

Google Topics API

Cum funcţionează: atunci când utilizatorul intră pe unul dintre site-urile care a aderat la această soluţie, Topics alege trei subiecte de interes - câte unul din ultimele trei săptămâni - şi le împărtăşeşte paginii accesate şi partenerilor ei de publicitate. Topics permite astfel browserelor să ofere utilizatorului transparenţă semnificativă şi control asupra acestor date. În plus, Chrome va oferi interfaţă de control pentru topics, unde utilizatorii vor vedea care sunt subiectele de interes împărtăşite site-urilor, le pot şterge pe oricare dintre ele sau pot dezactiva această funcţionalitate.

Subiectele selectate sunt analizate pentru a nu include categorii potenţial sensibile, precum gen sau rasă. Deoarece Topics are la bază browserul, oferă utilizatorului un mod comprehensibil de a vedea şi a controla datele pe care le împărtăşeşte, comparativ cu mecanisme de tracking precum cookie-uri de la terţi. Prin împărtăşirea către website-uri a subiectelor de interes ale utilizatorului, afacerilor online au la dispoziţie o opţiune care nu presupune tehnici de tracking ascuns, precum „amprentarea” browserului, pentru a oferi reclame relevante.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite