Google vrea ca utilizatorii de YouTube să plătească pentru canalele de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:

YouTube are o bază mare de utilizatori, iar Google este de aşteptat să încerce să monetizeze această popularitate. După introducerea publicităţii, următorul pas este introducerea canalelor plătite care s-ar putea să nu fie prea departe.

YouTube a început discuţiile cu mici grupuri de producători pe care încearcă să-i convingă să intre în cursa canalelor plătite. Asta înseamnă că cei care vor acces la ceea ce publică producătorii vor trebui să plătească între un dolar şi cinci dolari, notează „The Verge“. Mai mult, Google plănuieşte şi plata per eveniment live sau per biblioteci de conţinut. 

Încă nu sunt certe canalele care vor introduce abonamentul, dar YouTube se orientează către cele mai căutate de către utilizatori. Sunt luaţi în calcul şi cei care nu au cont pe YouTube, dar ar putea fi o viitoare mină de aur pentru nişa premium gândită pentru portal. În prezent, YouTube oferă conţinut pay-per-view doar pentru filme şi show-uri de televiziune, dar canalele plătite ar transforma serviciul într-un furnizor clasic. 

„AdAge“, site-ul care a venit cu informaţia, spune că proiectul este încă privit ca un experiment, de aceea s-ar putea ca grupul de start să se limiteze la 25 de canale. Banii care ar rezulta din aceste abonamente s-ar împărţi între YouTube şi parteneri în aceeaşi manieră în care se împarte câştigul obţinut actualmente din publicitate. Un purtător al Google a spus pentru „AdAge“ că „tipurile diferite de conţinut necesită modele diferite de monetizare. Însă cel mai important lucru este ca, indiferent de model, creatorii de conţinut să aibă succes.“ Desigur, de la succesul lor atârnă succesul YouTube şi dată fiind popularitatea în creştere a televiziunilor online, acest model nu este deloc implauzibil.

În plus faţă de oportunităţile de câştig este importantă reacţia abonaţilor. Ei au venit într-o vreme în care conţinutul era gratuit, iar abonamentul ar putea îndepărta o mare parte din ei. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite