Google mobilizează utilizatorii de internet împotriva unei legi care ar putea împiedica accesul gratuit la informaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google
avertizează că legea propusă de Germania ar putea pune capăt
accesului facil la informaţii FOTO Shutterstock
Google avertizează că legea propusă de Germania ar putea pune capăt accesului facil la informaţii FOTO Shutterstock

Google, compania care deţine cel mai mare motor de căutare pe internet, a lansat o campanie prin care încearcă să împiedice Parlamentul german să aprobe o legecontroversată. Dacă va fi aprobată, trusturile de presă ar putea să perceapă o taxă operatorilor de servicii de căutare pentru afişarea de linkuri către articole preluate şi pe platforme precum Google News.

Sub denumirea „Protejează webul, găseşte ceea ce cauţi“, campania îi avertizează pe utilizatorii Google că legea propusă de Germania ar putea însemna sfârşitul accesului facil la informaţii în mediul online.

Le cerem tuturor utilizatorilor de internet să apere accesul la o varietate de informaţii şi să protejeze căutările. Sperăm că Parlamentul german va respinge proiectul“, a declarat Stefan Tweraser, director la Google Germania.

Prin faptul că recurge la o astfel de iniţiativă, Google demonstrează cât de mare este miza aflată în joc, comentează publicaţia „Financial Times“.

Proiectul de lege din Germania a atras atenţia guvernului francez, care speră să se ajungă la o înţelegere între presă şi companiile de internet.

Parlamentul Germaniei va dezbate, joi, pentru prima dată, un proiect de lege care vizează să le acorde editorilor mai multe drepturi cu privire la modul în care articolele lor sunt folosite în mediul online.

Potrivit propunerii, motoarele de căutare ar trebui să le ceară acordul trusturilor de presă pentru a afişa linkuri şi fragmente din articol. La rândul lor, ziarele speră să obţină beneficii financiare.

Coaliţia de guvernământ din Germania speră ca aceste reguli, care ar putea intra în vigoare vara viitoare, să permită presei scrise să recupereze o parte din veniturile pierdute în favoarea online-ului.

Există, însă, şi cei care avertizează că, în cazul în care va fi aprobată, legea ar putea avea consecinţe grave.

Mulţi oameni nu au auzit de această propunere care ar putea afecta toţi utilizatorii de internet din Germania, pentru că va însemna mai puţină informaţie şi costuri mai mari pentru companii“, a explicat Tweraser.

Asociaţia trusturilor de presă din Germania a arătat că veniturile ziarelor au scăzut cu 20%, la 11 miliarde de euro pe an, în perioada 2000-2009, în contextul în care cititorii şi publicitatea s-au orientat spre mediul online.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite